Kuntoutustuki

Kuntoutustuki

Käyttäjä Angel of Death aloittanut aikaan 28.06.2012 klo 22:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Angel of Death kirjoittanut 28.06.2012 klo 22:02

Heippa!

Olen uusi täällä ja lueskellut päivän teidän tarinoitanne.

Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta Kelan kuntoutustuesta masennuksen ja paniikkihäiriöiden takia?

/AD

Käyttäjä Animi kirjoittanut 29.06.2012 klo 17:27

moi enkeli, tervetuloa.

mä oon kuntoutustuella. sitä voi hakea kun sairaspäiväraha loppuu. se on minimieläke, ja työvuosien mukaan siihen saa sit eteralta plussaa. eli kelaan pistetään vaan hakemukset sisään. pointtina on että ne arvioi sun vielä voivan kuntoutua, mutta olevan kykenemätön muille tuille tai työelämään (esim opintotuki).
mä oon ollu jo n. 5 v kuntoutustuella, jota on aina haettu puoleks vuodeks kerrallaan. oon kokenut todella hyväksi tänä tuen. sillä pärjää ihn hyvin, ja saa myös ohessa theä työkeikkoja tai opiskella voimavarojen mukaan.

Animi

Käyttäjä Angel of Death kirjoittanut 30.06.2012 klo 00:49

Kiitos Animi viestistäsi.
Muistatko yhtään silloin kuin hait, että mitä Kelalla erityisesti vaadittiin hakemuksen hyväksymiseksi?
Hain kuntoutustukea 1.kerran noin neljä vuotta sitten ja sitä ei hyväksytty. Muistaakseni syynä oli, ettei lääkärin lausunnossa ollut tarpeeksi tarkasti selvitettynä työkyvyttömyyttäni. Ilmeisesti hyväksymiseen vaikutti myös, etten ole ollut töissä josta olisin ollut sairauslomalla.