Kun tulevaisuus ahdistaa ja pelottaa
Hei kaikille!
Ei tunnu helpolta kirjoittaa tänne, vaikka muuten kirjoittamisesta pidänkin. Olen aina ollut todella huono puhumaan ongelmistani. Lisäksi tuntuu aina vaikealta tunnustaa itselleenkin, ettei (taas) mene kovin hyvin…
Olen kyllä päättänyt varata huomenna itselleni lääkäriajan. Ei voi olla ihan normaalia, että jo pidempään on joka päivä itkuinen olo. Välillä on ihan mukavaakin, jos teen jotain kiinnostavaa. Pidän paljon lukemisesta, ja esimerkiksi eräs ilmainen kirjatapahtuma piristi kovasti.
Ylipäätään voin paremmin, jos on jotain järkevää tekemistä. Opiskelu ja myöhemmin pätkätyöt ovat auttaneet pitämään mielen virkeänä. Nyt vain tuntuu, että mahdanko ikinä enää saada työtä.
Jotenkin kaikki tuntuu juuri nyt, ainakin pahimpina hetkinä ahdistavalta, toivottomalta ja vaivalloiselta. Mieluiten välillä vain nukkuisin ja katselisin kauniita unia. Minua ei pelota esim. kuolema, vaan pikemminkin kaikki tämän hetken ja kuoleman välissä.
Välillä haluaisin kuolla, mutta varsinkin eräs minulle tärkeä minua paljon nuorempi perheenjäsen, jota en halua traumatisoida, auttaa pysyttelemään hengissä. En siis ole tietenkään hänelle mitään kertonut, vaan jo ajatus tuosta läheisestä estää tekemästä mitään todella tyhmää. Ja ihan järjellä ja tilastollisesti ajatellen minulle ehtii tapahtua vielä mukaviakin asioita. Katson siis tämän elämäjutun loppuun asti, mutta tuntuu silti lohdulliselta ajatella, että se ei kestä ikuisesti.
Anteeksi pitkä ja sekava viesti. Tuntui hyvältä kirjoittaa, ja ehkä saan täältä uusia ystäviäkin.