Kun töihinmeno ahdistaa
Vanhassa työpaikassa ahdisti usein töihin meno. Monesti jo edellisenä iltana alkoi ahdistaa ja lomalla jo loman alussa alkoi ahdistaa lähestyvä paluu töihin. Hiljattain sain uuden vakituisen työpaikan, ja luulen että tein tosi pahan virheen kun hain tätä paikkaa.
Ennen kuin minun vakinaistettiin uuteen työpaikkaan, tein vuoden verran määräaikaisia sijaisuuksia samaan yritykseen, ja minua kehuttiin paljon. Heti kun minut vakinaistettiin, muuttui ääni kellossa ja alkoi sataa paskaa niskaan. Valitusta tulee koko ajan, aivan epäreiluakin ja tuntuu että minut on otettu silmätikuksi. En tiedä olenko minä huijannut työnantajaa, vai onko minua huijattu.
Haluaisin opiskella jotain uutta, mutta en usko että pärjäisin oikeasti missään työssä. Aina kun näen itseni peilistä, mietin miten ruma ja tyhmä olen. Jos jonkin haaveammatin keksisinkin, niin miten jaksaisin opiskella kun en jaksa edes laittaa ruokaa tai siivota kotona.
Kesälomaakaan minulla ei ole ollut aikoihin. Enkä usko että mikään loma edes palauttaisi minut enää työkykyiseksi. Olen vuosikaudet ollut aivan poikki ja haaveillut sairaseläkkeestä.