Kun terapia loppuu
Terapiani on nyt loppunut . Loppui viime viikolla omasta aloitteestani. Kävin terapiassa kahdeksan vuotta . Pitkän ajan siis oppiakseni pärjäämään itseni kanssa . Minulla on tunne-elämän epävakaa .
Opin valtavan paljon itsestäni noina vuosina . Opin myös huikeita selviytymiskeinoja .
Terapia käynnit olivat minulle tuki ja turva . Ne vahvistivat luottoa itseeni että.pärjään .
Huomasin ajan kanssa kuinka aina vain vähemmän ja vähemmän minulla oli enään puhuttavaa .Päädyin ratkaisuun lopettaa .
Nyt vain muutama päivä lopettamisen jälkeen en tunne itseäni kauheankaan itsevarmaksi.
Kahdeksan vuotta tukea ja turvaa on poissa . Luulin olevani huojentunut ja innoissani että olen uskaltanut ottaa ratkaisevan askeleen ja tunnen pärjääväni omilla voimilla .
Koen kuitenkin olevani yksin ,tueton , epävarma ja tulevaisuus vaikuttaa hieman pelottavaltakin .
Toivon vain että nämä tunteet väistyvät …mieluiten nopeastikin ja tilalle tulee se vapauden ja itseensä luottamisen tunne jota kuvittelin tästä saavani ja jota uskoin jo kokevani kun päätin terapian lopettaa .
Kysymys kuuluu …..
Voiko terapiaan jäädä riippuvaiseksi ???
Jos käy yhtä pitkän jakson kun minä esim.olen käynyt niin vieroitus oireet on varmaankin ihan normi juttu
- Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 1 kuukausi sitten. Syy: Oikeastaan koko jutun ydin pohdinta jäi uupuu