kun kroppa tuntuu pettävän
Hei.
En ole taitava kertomaan joten pahoittelen siitä, käsittelen myäs fyysisiä sairauksiakin, sillä ne ovat yhtälailla minussa psyykkisten lisäksi.
Olen siis 22 vuotias nainen. Minulla on todettu kohta 3 vuotta sitten munuaiskivet, joita on leikattu jo kolmesti, olen myäs diabeetikko, vaikkakin diabetestäni ei ole pystytty määrittelemään se on siis määrittelemätön, sen lisäksi minulla on munuaisten vajaatoiminnan esiaste ollut jo 3-4 vuotta. Olen sairastanut keskiaikeaa/vaikeaa masennusta diagnosoidusti vuodesta 2006, sen lisäksi taustastani löytyy perheväkivaltaa sekä useamman vuoden hyväksikäyttö ja rankka koulukiusaaminen. Se menneisyydestäni puhutaampa nykyisyydestä.
Kaikki alkoi 12.4 tapahtuneesta kouristus kohtauksesta, jolle ei ole syytä löytynyt, mutta sitä yhä tutkitaan. Sen jälkeen tein vielä pari viikkoa työharjoittelua puoli kuntoisena jotta sain vihdoinkin valmistujais paperini ja koulutukseni näin ollen päätökseen. Kesäkuun alussa ilmeni uusi ongelma munuais arvoni olivat vajaassa kuukaudessa nousseet melkein vajaatoimintaan. Tämä selvisi polikäynnillä kuten myös se ettei minulta saanut verenpainetta mitattu, mutta kun se viimein saatiin oli lukema shokki kaikille: se oli hyvin alhainen. Jouduin ensi apuun missä todettiin verenpaineiden palanneen normaaliksi kuten myös munuaisarvoni oli laskenut minulle normaaleihin tasoihin. Menetin kyseisellä reissulla 2 lääkettä ettei tila uusisi. Seuraavana maanantaina ( ensiapu+poli oli perjantaina) heräsin aamuyöstä siihen tunteeseen että kyljet räjähtäisivät ja lopulta aloin oksentamaan. Oksensin puoli päivää rajusti ja loppu vaiheessa hieman vertakin. Kärsin myäs yhä huippauksista. Syytä näihin ei löytynyt jälkeen päin, tosin eipä niitä hirveemmin etsitty. Sain toisen samanlaisen kohtauksen 2 viikon päästä edellisestä, siihenkään eivät lääkärit osanneet siitä arvioida ja olen nyttemmin määrätty menemään ensiapuun mikäli tila uusii, se ei ole uusinut kuin osin, joten en ole käynyt ensiavussa sen tiimoilta.
Kärsin kivuista päivittäin ja käytän niihin estävästi vahvoja lääkkeitä, mutta ne eivät kuin lievennä kipuja, kukaan ei täysin tiedä miksi tunnen sitä kipua, epäiltynä ovat munuaiskivet sillä poikkeuksellisesti niitä tuntuu syntyvän minulla kuukausissa ei vuosissa niin kuin muilla.
Tämän kaiken keskellä masennukseni on pahentunut, välissä tuntuu että kroppani on pettämässä. Vaikeinta on jaksaa seuraavaan päivään kun tietää ettei kipu lopu koskaan. Minulle yritetään vääntää työkyvyttömyys eläkkeen papereita koska en voi tehdä töitä omalla alallani lääkityksen takia ja muutenkin on vaikia ennustaa edes seuraavaa päivää sairauksieni kanssa.
Joka ilta haluaisin luovuttaa ja kuolla, sillä en jaksa enää. Olen niin väsynyt tähän kaikkeen valvottuihin öihin, kipuihin, sairauksiin, jne