Kun ei tiedä "kuka oikeasti on"
Hei!
Olen parikymppinen tyttö ja olen koko elämäni noudattanut muiden toiveita oman elämäni suhteen. Menin lukioon, koska äitini halusi niin, olen aina näyttänyt siltä, miltä kulloinenkin poikakaverini on halunnut minun näyttävän, olen ollut hyvä koulussa koska tuntuu että ihmiset pitävät minusta enemmän silloin, olen laittautunut koska muut varmaan pitävät minusta enemmän jos näytän hyvältä… Nyt olen paranemassa vuosien masennuksesta ja olin jo melkein varma, että olen jo parantunut, mutta nyt minulle iski jo päiviä kestänyt ahdistus; en enään tiedä kuka olen ja mitä oikeasti haluan. Kaikki mitä olen tähän asti tehnyt olen tehnyt muiden vuoksi/takia/miellyttääkseni kaikkia. Nyt en enään tiedä, että teenkö jotain vain siksi, että muut haluavat minun tekevän niin. Jos meikkaan, teenkö sen edelleen vain siksi, että muut pitävät minusta sillä tavalla enemmän, jos menen johonkin kouluun, menenkö sinne vain muiden odotusten takia, vaikka itsestäni tuntuu siltä, että se on kiva koulu. Eli tuntuuko minusta siksi, että se on kiva koulu, koska se on muiden mielestä kiva koulu? Olen aivan sekaisin ja ahdistaa ja en tiedä mitä tekisin… Hyvät ihmiset, kertokaa olenko sekoamassa vai onko teillä muilla vastaavia kokemuksia!