Kummajaisen ystävyys! Mitä on aito ystävyys?
Mitä on ystävyys? Ystävä on sellainen joka pysyy rinnalla vaikeinakin hetkinä ja jaksaa kuunnella minua vaikka jutut olisikin masentavia. Ystävä on sellainen jonka kanssa nauretaan ja pidetään hauskaa. Myös surulliset asiatkin voi kertoa.
Onko tällaisia ystäviä paljon?
Vuosi sitten minulla oli paljon ystäviä. Viestejä lähetettiin joka päivä ja usealle yhtäaikaa. Käytiin lenkillä, juoruttiin,naurettiin yms.
Itse en murheitani pahemmin kertoillut. Kuuntelin sujuvasti muita. Muistan kun eräällä ystävälläni oli murheita lasten kanssa. Hän kehoitti minua juttelemaan ihan mistä vaan, jotta saisi ajatukset hetkeksi johonkin muuhun. Ja minähän juttelin 🙂 Olin hyvin iloinen, sosiaalinen ja kaikkien kaveri!
Sitten maailmani romahti. Rupesin kertomaan omia tuntemuksiani parisuhteesta. Siihen asti ystävät jaksoivat. Itkin paljon ja olin surullinen. Sairastuin keskivaikeaan masennukseen.
Ystävät säikähtivät ja katosivat!
Nyt minulla on usean ystävän yhteystiedot mutta ei yhteydenottoja. Jos en itse ota yhteyttä ystäviin voi olla viikkoja etten näe tai kuule kenestäkään mitään.
Kun ystävällä oli murheita minä kuuntelin ja yritin piristin häntä. Nyt sanoin samanlailla hänelle ”Jutellaan vaikka säästä,jotta saisin ajatukseni muualle!” Hän vaihtaa muutaman sanan ja sanoo ”nyt mentävä! Palataan!”
Vaikka olen sama ihminen kuin vuosi sitten, olen usean ihmisen mielestä kummajainen!
masennus=kummajainen