Aloittaja: Heippa! Oletko todellakin aivan yksin? Etkö voisi viettää aikaasi sukulaisten, vanhempiesi, sisarusten, työkavereiden jne. kanssa? Ei kaverien pidä aina olla omaa ikäluokkaa välttämättä. Ymmärrän kyllä, että jos muut on paljon vanhempia tai nuorempia ei ajatukset ole välttämättä samalla aaltopituudella tai toisilla on toisenlaiset jutut ja kiinnostuksen kohteet kuin sinulla...Mutta jos jutut menee yksiin ja on hauskaa, niin mitä väliä -minkä ikäisiä ollaan.
Minullakaan ei pahemmin ole omalla kylällä ikäistäni seuraa. Samanikäiset kaverini asuvat joko muualla tai ovat kiireisiä, heillä on perheet, he seurustelevat jne. Joskus tavataan ja pidetään hauskaa, mutta paino sanalla "joskus". Kyllä minäkin haluaisin kavereita, joita nähdä useamminkin, aina saa muuten odottaa näitä tapaamisia yms. En oikein tunne täältä ketään, vaikka olen koko ikäni asunut täällä ☹️( Joskus harvoin kun menen baareihin kysytään missä asun/en oo nähnyt sua aiemmin. -Just! Ja mistään baareista ei kyllä sitä todellista seuraa saa, kunhan nyt niitä-näitä-puhelijoita siksi kertaa. Eli en suosittele niitä. Muutenkin ihminen on erilainen humalassa ja selvinpäin. Olen päättänytkin tutustua uusiin ystäviin/tuttaviin yms. Selvinpäin. Antaa paljon rehellisemmän ja aidomman kuvan ihmisestä; kuka hän oikeasti on. Humalaiset ovat ihan jotain muuta.
Joskus olen chäteissä myös purkanut sitä, että olen yksinäinen. multa kysytään:onko ulkonäössäni jotain vikaa. Öööö...ei tietääkseni. En ole se kaunein kuitenkaan! Varmaan vaan sellainen syrjäänvetäytyvä, paitsi niiden seurassa jotka todella tuntevat minut. Minulla ei ole tarvetta olla ns. esillä jossain väkijoukossa ja saada huomioita. Sellainen minusta puuttuu. Sellainen on kai 1 puuttuva tekijä...
Anteeksi tekstini, en nyt osaa sanoa olenko poikennut puheissani ihan eri raiteelle tai kirjoitellut jotain mikä ei asiaa edes liippaa..😀
Todellakin, ilman ystäviä on aika vaikee olla. Onko sulla edes lemmikkejä? Ne pitävät seuraa ja ovat ihmisiä luotettavampia. Joissan eläinpiireissä voi myös tutustua uusiin samanalan harrastajiin, esim. koirien agility, koirapuistot ja lenkit. Keskustelu on helppo aloittaa koirista. Itse en ole koiraihmisiä, mutta silti tuollainen oiva vinkki! Jos ei omaa koiraa halua (kun siitä on vaikea luopua kun aika jättää ☹️ Tai jos ei muuten "jaksa" koiria 24/7) niin ainahan tuttujen koiria saa lainata ja viedä lenkeille. Uskoisin näin.
Voisitko kertoa itsestäsi vähän enemmän? Mistä sitä tietää vaikka täältä saisit ystäviä/kavereita! Kannattaa vaan pitää itseään "hyvänä kaverina" ja miettiä omia hyviä puoliaan (ei kuitenkaan lliiallisuuksiin asti). Uskoisin, että sinut-itsensä-kanssa tyyppi vetää väkeä puoleensa, vaikkei hän olisikaan mikään seurapiiritason julkkis tai "ihmeitä".
Onnea ystävien etsintään!