Kiusalliset sosiaaliset tilanteet lääkkeiden sivuoireiden takia

Kiusalliset sosiaaliset tilanteet lääkkeiden sivuoireiden takia

Käyttäjä White princess aloittanut aikaan 10.03.2011 klo 14:20 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä White princess kirjoittanut 10.03.2011 klo 14:20

Olen aika uusi jäsen tässä palvelussa, ja ajattelin kääntyä tämän kanavan puoleen, sillä en nyt osaa itse ratkaista tätä ongelmaa, joten siksi tarvitsisin hyviä neuvoja mitä tehdä käytännössä. Työelämä on kovaa, ja koska vieläkään meillä ei osata ratkaista työpaikkojen ongelmia, niin monet sen takia voivat huonosti. Tämä lääketieteellistetään usein edelleen Suomessa. (Ruotsissa tähän ongelmaan on konsultit työtekijöitä varten, meillä lääkärit ja lääkkeet.). Mitä tehdä käytännössä Suomessa, jos lääke, jota joutuu syömään esim. itselle sopimattoman kulttuurin takia aiheuttaa kiusallisia sivuoireita tilanteessa, jossa se on työelämän sääntöjen mukaan sopimatonta käytöstä? Jos itse tiedät että se johtuu lääkeestä, mutta organisaatio joka sen on määrännyt muka ratkaistakseen ongelmat, ei ota vastuuta? Ja itse olet kuitenkin tullut siinäkin vastaan, ja ehdottanut ratkaisuja? Mutta he ovat ilmaisseet selvästi, että eivät ota kantaa.
Kenelle tämä ”nakki” sitten heitetään, vai onko parasta olla hiljaa? Itse haluaisin olla oman maineeni ja tulevaisuuteni takia kommentoimatta, mutta onko tämä teidän mielestänne oikea ratkaisu Suomen olosuhteissa? Enää en joudu käyttämään kyseistä lääkettä. Ja sivuoireita ei ole enää. Ottaisin mielelläni vastaan hyviä neuvoja jo syntyneiden kiusallisten sosiaalisten tilanteiden takia.