Kiukuttelen läheisille...
Mistä se johtuu? En minä tuntemattomille ala kiukuttelemaan. Enkä ensimmäisen vuoden tuntemisenkaan jälkeen. Mutta sen jälkeen… Etenkin jos olen paljon ihmisen kanssa. Mitä enemmän olen jonkun kanssa, sitä nopeammin sen aloitan ja sitä pahemmin kiukuttelen. Ärsyynnyn ihan pienistä, yksinkertaisista asioista.
Esimerkkinä yksi aamu ärsyynnyin mieheen kun olen kuskannut häntä kilometrin päähän töihin vaikka yhtä hyvin voisi kävellä, mutta kun minä kaipaan kyytiä kilometrin päähän kouluun koska muuten myöhästyn tunnilta, se onkin turhaa edestakaisin ravaamista (ei vain jaksanut lähteä mihinkään). Siinä aamiaisella ärsyynnyin myös siihen kun kaikki käännetään minuun (no kun et sä halua, no kun et sä tuu, no kun sä sitä ja sä tätä). Vaikka se itse olisi tehnyt jonkun päätöksen, niin se on sitten kuitenkin aina ”no ku sä…”. Ja sitten se keksii taas jonkun mainion vitsin aiheen jostain mitä olen tehnyt. Okei, tuo minusta vitsaileminen on mielestäni sellainen asia jota ei saisi tapahtua, etenkään toisten ihmisten edessä, koska vaikka osaankin nauraa itselleni, en välitä kuunnella puolen tunnin välein sitä että minulle nauretaan. Myöskin tuo asioiden minuun kääntäminen on rasittavaa. Mutta ärsyynnyin silti niin herkästi…
Ja sekin kun kerroin hyvälle ystävälle näistä asioista mikä ärsytti. Hän kertoi kuinka hän olisi asian tehnyt ja samaan syssyyn sanoi vaan että käyttäydyin typerästi. Kyllä, ärsyynnyin liian herkästi. Mutta pitääkö se ilmaista tyylillä että ”kyllä mä vähän aikaa nauroin ku kerroit”. Tuo ihminen on muutenkin töksäytellyt suustaan ties mitä josta en pidä, mm. kun teemme koulujuttuja niin minun mielipiteissäni on jotain vikaa kun ne eivät ikinä kelpaa. Tehdään kuten hän haluaa.
En oikeasti enää tiedä onko minulla syytä olla ärsyyntynyt. Tiedän että minulla on paha tapa kiukutella turhasta, ja yleensä tunnistan kun kiukuttelen turhasta. Mutta nyt olen vain vedellyt herneitä nenään ties mistä. Meidän piti yhdessä mennä perjantaina kuntosalillekin koska torstai ei käynyt minulle, mutta laittoikin torstaina viestiä että meneekin jo sinä päivänä eikä silloin perjantaina. Hitusen harmitti kun oli sovittu.
Olenko liian lapsellinen ja ärsyyntynyt vai onko tässä missään syytä siihen?