Tämä nettituki on minusta loistava keksintö juuri siksi kun täällä on muita ihmisiä samassa asemassa. Kyllä minuakin perheenjäsenet tukevat ja kannusteavat kovasti, mutta tuskin he ymmärtävät minua kuitenkaan. Äitini ehkä jollain tasolla, kun on itse käynyt masennuksen läpi, mutta hänelle nyt en sitten haluaisi kaikkea vuodattaa. Poikaystävälläni esimerkiksi ei ole mitään hajua milta tuntuu kun en vaan jaksa nousta sängystä tekemään sitä tai tätä vaikka ehkä haluaisikin ja sitten lopulta ei enää ehkä haluaisikaan.
Minulla tämä masennus on kai uusinut, jos nyt oli kunnolla poissa ollenkaan. Oli 15v kun äiti hommasi minut terapiaan viimeksi, siellä kävin kaksi vuotta, mutta jotenkin en saanut asioita kuitenkaan käsiteltyä. En luottanut kunnolla terapeuttiini ja minusta tuntui ettei hän ymmärtänyt minua, oliko sitten oikeasti näin vai murkkuikäisen luuloja, sitä on paha tietää. 17-vuotiaana sitten lopetin terapian ja voinkin paremmin, elämäni oli muuttunut paljon oli uusi harrastus joka vei paljon aikaa ja poikystävä ja kun vielä pääsin kotoa pois heräsin kunnolla eloon. Kuitenkin näin edelleen samoja painajaisia, nukuin välillä todella huonosti ja sain paniikkikohtauksia, en usein, mutta kuitenkin. Sitten asiat lähtivät pikkuhiljaa valumaan taas huonompaan suuntaan. Asiat varmaan jäi sillon käsittelemättä loppuun, en mm muista kertoneeni halaistua sanaa äitini juomisesta terapeutille. Nyt toivoisinkin että pääsisin uudestaan terapiaa, jos tästä pahasta olosta ja muista kiusoista voisi puhumalla päästä eroon niin puhun kyllä. Vaikka asioiden muistelu yleensä sattuuki, mutta ehkä joskus sitten kun on tarpeeksi puhunut niin ei sattuisi enää.