Kertokaa itsestänne
Olen uusi tällä palstalla ja kun olen lueskellut näitä kirjoituksia täällä, olen huomannut että aika moni kärsii myös yksinäisyydestä.
Ajattelin kertoa itsestäni ja mikäli joku muu haluaa myös kertoa itsestään niin ehkä myös sitä kautta voisi syntyä edes ns. ”virtuaalisia”ystävyyksiä.
Olen siis 37 vuotias mies Etelä-Suomesta. Minulla on päällisin puolin kaikki hyvin. Olen töissä ja teen tietotekniikkaan liittyviä töitä. Rahallisesti minulla ei ole hätää ja minulla on perhe. Käyn säännöllisesti kuntosalilla ja pyrin muutenkin liikkua, mutta silti välillä tuntuu todella tyhjältä.
Minulla on myös ystäviä mutta joskin useasti tuntuu että ainakin suurin osa ystävyyksistäni on pintapuolisia. Varsinkin masennuksesta kärsineenä välillä tuntuu että olen kuitenkin aika yksinäinen. Kukaan ystävistäni ei ainakaan ole kertonut kärsineensä masennuksesta. Ja ne harvat joille olen kertonut omasta masennuksestani eivät ymmärrä sitä ja välillä tuntuu että he pelkäävät puhua asiasta.
Välillä kaikki tuntuu todella tyhjältä ja mistään ei tunnu saavan mitään iloa. Se tumma verho välillä verhoaa kaiken ja mikään ei tunnu miltään. Joskus taas on paremmin ja jokin tuntuu edes joltain. Silloin kun jokin tuntuu joltain koitan miettiä mitä haluan elämältäni ja mistä voisin saada nautintoa. Useimmiten olen päätynyt että avain jonkinlaiseen rauhaan on ns. ”pienistä asioista” nauttiminen. Kuten esim. kesän tuoksut ja meille erittäin harvinainen auringonvalo yms. Lisäksi elämääni tuo iloa, vieraiden ihmisten ystävällisyys ( englanniksi kuulostaa paremmalta : ”kindness of strangers” 🙂 ) . Tietenkin kun verho on laskeutunut niin silloin on erittäin vaikea niistä pienistä asioista nauttiminenkin.
Olen miettinyt että olen välillä elänyt elämääni aika itsekkäästi ja koitan pyrkiä olemaan tulevaisuudessa vähemmän itsekäs.
Jos joku muu haluaa kertoa itsestään ihan mitä tahansa niin olkaa hyvä
😉