Itse en henkilökohtaisesti tuntenut sieltä ketään, mutta haluaisin siitä huolimatta esittää syvimmät osanottoni kuolleille ja heidän omaisilleen sekä niille, joita tapaus muuten on riipaissut läheisesti.
Siinä mielessä tämä tosin tuntuu henkilökohtaiselta, että olen alkanut viime aikoina miettiä: "Mitä jos minusta tulee jokin päivä tuollainen?" Periaatteessa en usko, että alkaisin tappaa toisia ihmisiä, ja tällä hetkellä itsemurhankin tekemisen kynnykseni on aika korkea, mutta toisaalta, ehkä nämäkään ihmiset eivät aluksi päättäneet tekevänsä sitä, minkä lopulta tekivät.
Hekin hakivat apua mielenterveysongelmiinsa (ainakin lukemani mukaan), mutta eivät saaneet ajoissa riittävän tehokasta (jos minkäänlaista) hoitoa. Vaikka en missään nimessä hyväksy tuollaisia kauheita tekoja, joita on viime aikoina tapahtunut, niin minusta tuntuu siltä, että tietyllä tasolla tunnen sitä samaa turhautuneisuutta, josta hekin kärsivät. En vihaa muita ihmisiä, mutta olen ajoittain todella pettynyt joihinkin yhteiskunnallisiin instituutioihin, kuten mielenterveystyön järjestelyihin. Aivan liian usein tulee sellainen olo, että vain lykätään pillerit kouraan ja sen jälkeen lakataan välittämästä.
Toivon kaikille jaksamisia myös näiden raskaiden ja surullistenkin päivien ajalle.