kauan jaksamista riittää?

kauan jaksamista riittää?

Käyttäjä Nata2 aloittanut aikaan 11.10.2013 klo 01:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Nata2 kirjoittanut 11.10.2013 klo 01:07

Kauankohan jaksamista riittää,jos joutuu joka päivä taistelemaan läpi työpäivän ja sosiaalisten kontaktien. Joutuu esittämään muille olevansa se sama pirteä iloinen neitokainen kellä ei ole mitään hätää vaikka todellisuudessa voisi vaan lyssähtää lattialle ja huutaa ettei enää jaksa. Elämä ollut pelkkää vastoinkäymistä lapsesta saakka. Helpoin tie parisuhteissa on vaan ajatus karkaamisesta ja kaiken jättämisestä. Yksin ei olisi tilivelvollinen kenellekkään ,jatkuvasti vakuuttelemaan, että kyllä minä jaksan ja selviin tästäkin. Positiivisuus josta minut tunnettiin on kadonnut. Mistä aloittaisin sen etsimisen taas ja mikä auttaa jaksamaan? Olen kärsinyt unettomuudesta stressin takia jo muutaman kuukauden. ilman lääkityksiä yritän.

Käyttäjä Hukka73 kirjoittanut 11.10.2013 klo 11:21

Jos sulla on harrastuksia joista pidät niin harrasta niitä. Joskus voi tehdä jotain mistä on haaveillut. Löytyy yleensä joku tekeminen joka saa hetkes ajatukset muualle.

Käyttäjä Nata2 kirjoittanut 11.10.2013 klo 11:39

Olen yrittänyt kovin tehdä mistä tykkään.homma menee yleensä niin että on niin monta rautaa tulessa ja jäljellä huono omatunto kun ei oo aikaa muille. Teen vuorotyötä ja olen polttamassa itseni ihan loppuun,koska teen työtä paikassa jossa en viihdy. Kateellisten ympäröimässä työympäristössä ahdistus kasvaa. Mieheni yrittää ymmärtää minua,mutta kauan hänkin jaksaa tukea ylistressaantuvaa ihmistä. Minusta tuntuu joskus helpottavalta ajatukselta erota,ettei hän kärsisi vuokseni.

Käyttäjä Tuunari kirjoittanut 15.10.2013 klo 23:23

Tere Nata!
Kuulostaa kyllä todella tutulta tuo sun kuvaus... Samantapaisten ongelmien ympärillä painitaan.
Kerron heti jos löydän jonkun oikean avun tähän hätäämme.

Mutta tällä haavaa en osaa sanoa muutakuin että voimia ja jaksamista... Pitää yrittää nauttia elämän pienistä hyvistä asioista ja keskittyä saamaan aikaan edes pientä edistystä itsessään ja ympäristössä.
Kuulostaisi kyllä että miehesi välittää susta paljon kun jaksaa tukea vaikeuksissa, kaikista ei ole siihenkään. Ja sellainen apu voi olla aivan korvaamatonta, joten kannattaa miettiä luovuttaakko itse sitä pois.
Tsemppiä, kyllä se siitä.. jos ei muuta niin ylämäkeäkin aina tulee välissä. 🙂👍

Käyttäjä Nata2 kirjoittanut 17.10.2013 klo 20:03

Kiitos vastauksesta. Pisti muettimään se,kun käskit miettiä kannattaako yrittää eroon ihmisestä joka kuitenkin tukee. Kyllä mieheni varmaan sanoo kun ei kestä enään. Siihen saakka tarviin ehdottomasti tukea. Olen yrittänyt ottaa relammin , en keksi muutakaan. Teijän tsemppi ja tuki on tärkeää. Kiitos

Käyttäjä sinisiipi86 kirjoittanut 10.04.2014 klo 14:23

mietin usein samaa, kauanko jaksaa.
kauanko jaksaa esittää muille hymyilevää ja pirteää,
huolehtia itsestä että muut näkevät huolitellun ulkokuoren ja luulevat yhä että
sisältä on myös hyvinvoiva.
kauanko jaksaa kysellä muiden kuulumisia ja olla mukana heidän iloissa ja suruissa
vaikka he eivät oikeasti tiedä miten minulla menee ja eivät ehkä ole niin kiinnostuneitakaan tietämään.

Käyttäjä Pellehermanni kirjoittanut 12.04.2014 klo 02:21

Minä myös oon tällä hetkellä työpaikassa jossa en viihdy ollenkaan. En jotenkin vain sovi tuohon työyhteisöön ja työtehtäviin ja en sopeudu millään. Kaipaan vain vanhaa työpaikkaa josta lähdin ja vaihdoin nykyiseen. Väärä siirto tuli tehtyä. Nyt vaan masentaa ja ahdistaa lähes koko ajan. Eikä sekään auta että yrittää tehdä viikonloppuona jotain mielekästä. Oikeastaan mietin ja stressaan viikonloppunakin töihin menemistä ja koko työpaikkaa. On alkanu tuntuun siltä että töissä käynti on liikaa mulle juuri nyt tässä elämäntilanteessa. En löydä mitään positiivista töistä. Mutta ei kai tässä auta muu kuin käydä töissä kunnes palaa totaalisesti loppuun...☹️