Kamala parisuhde takana.. Miten selvitä kaiken yli??

Kamala parisuhde takana.. Miten selvitä kaiken yli??

Käyttäjä Rikkinäinen Sydän aloittanut aikaan 30.11.2015 klo 01:03 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Rikkinäinen Sydän kirjoittanut 30.11.2015 klo 01:03

Seurustelin 1.5vuotta erään miehen kanssa. Olin hänelle alusta asti rehellinen menneisyydestäni ja kerroin hänelle että olen menettänyt luottamuksen miehiin ja arvostan rehellisyyttä enemmän kun mitään. Mies sanoi että on ollut puoli vuotta sinkkuna ja pidin sitä todella lyhyenä aikana koska olin jotenkin muutenkin niin epävarma hyppäämään suhteeseen entisten juttujen vuoksi. ☹️ Kuitenkin mies vaikuttu äärettömän ihanalta ja päätettiin alkaa seurustelemaan. hän oli minulle kuin unta ja kaikki tuntui niin täydelliseltä ollakseen totta. Olin ihan pilvissä!! Kunnes eräänä päivänä suhteelta meni ensimmäisen kerran pohja.. Mies jäi 2kk seurustelun jälkeen kiinni että olikin ollut vasta sen 2kk sinkkuna mitä mua tuntenut.. Kyseenalaistin aivan kaiken ja olin erittäin rikki että mies oli koko tuon ajan valehdellut ja minulta meni pohja kokonaan kaikkeen. Kuitenkin päätettiin yrittää jatkaa ja mies lupasi tekevänsä kaikkensa jotta luottamus palautuisi.. No kuitenkin miehestä paljastui hetken päästä asioita jotka vaikuttivat taas kerran luottoon. Sillä hän kirjoitteli facebookissa vieraille naisille ja pyyteli naisia näkemään häntä ☹️ ;(… Taas tuntui kun minulta olisi mennyt kaikki.. Mies osasi aina puhua tapahtuneiden jälkeen kuinka hän korjaa kaiken ja haluaa vaan olla minun kanssani ja lähetteli minulle viestejä missä kertoi kuinka ihana olen jne.. Annoin taas vaan kaiken olla ja koitin ”unohtaa” :/ Tämä vuosi 2015 on ollutkin aivan kamala,sillä mies muuttui tammikuussa 2015 lähtien minua kohtaan todella välinpitämättömäksi,ei käynyt minun kanssani missään julkisilla paikoilla,ei kertaakaan esitellyt minua omalle perhelleen/ystävilleen.. Satunnaisia valehtuita toisista naisista jatkuvasti joihin AINA joku selitys :/ mies oli taitava vakuuttamaan aina tapahtuneiden jälkeen kuinka hän ei enää tee eikä valehtele.. lupasi aina että vie mua sinne ja tänne,mutta aina kun otin hänet takaisin mitään puheita EI TOTEUTUNUT…. Mies oli minusta äärettömän mustasukkainen ei tykännyt että kävin kavereideni kanssa baareissa mutta hän sai kyllä mennä missä ja milloin halusi. Kuulemma kavereita ei missään muualla voi nähdä kun baareissa hän perusteli aina… Mies suuttui aina aivan naurettavista asioita ja kina tilanteessa kauhea päällepäsmäri eikä minulla ollu sananvaltaa mihinkään hän jos oli päässään jonkun asian päättänyt se oli juurikin niin. Mies käytti henkistä väkivaltaa kun suuttui haukkui ja arvosteli mun elämää ja sai minut sanomisillaan tuntemaan etten ole ihmisenä yhtään mitään ☹️ Haukkui ja arvosteli minun ulkonäköäni aivan kamalilla asioilla…. Eikä koskaan ottanut vastuuta sanomistaan vaikka alkoi huomaamaan että aloin olemaan erittäin masentunut hänen käytöksen vuoksi ☹️.. Meillä ollut on/off juttua ihan kesästä asti ja nyt viikko sitten erottiin lopullisesti sillä mies oli työpäivänsä(hän on portsari) jälkeen pyytänyt vieraan naisen kotiinsa ja harrastanut tämän kanssa suojaamatonta seksiä ☹️ mies koitti tässäkin asiassa valehdella kirkkainsilmin ja selittää mitä äärettömämpiä versioita kunnes lopulta myönsi.. Tämä tapahtuma tuli minulle vasta pari pv myöhemmin tietoon ja mies oli häikäilemättä luonani jo heti seuraavana päivänä tästä tapahtuneesta!!!!!! Olin ja olen aivan rikki että minkälainen ihminen oikeasti tekee tälläistä???? Minulla on vielä todettu kohdussa jotain vakavaa ja olen menossa lääkäriin jatkotutkimuksiin ja mies TIETÄÄ sen ni vaarantaa vielä panemalla jotain ilman mitään ja sen jälkeen mua??? mies on haukkuessaan arvostellut tätä minun vaivaanikin että ”toivoo minulla olevan syöpä,ja että olem tautinen huora kuka käy klinikalla. toivoo minun kuolevan ettei kukaan kaipaa tälläistä paskaa” Tälläisiä asioita esim hän on minulle sanonu riitojen aikana. Mielelläni kuulisin että onko muilla tämän tyylisiä kokemuksia?? minulla on mennyt miehen vuoksi kokonaan itsetunto?itse kunnioitus☹️ Tuntuu etten pääse millään yli kaikesta mitä mies tehny ja sanonu mulle.. kiitos jos jaksoit lukea loppuun.. miettinyt jopa että onko jonkum asteen persoonahäiriö tai narsismia hänellä??

Käyttäjä SaraN kirjoittanut 30.11.2015 klo 12:11

Minulla samanlainen kokemus takana. Mies haukkui ja vähätteli, kielsi minua tapaamasta ketään, edes vanhempiani. Haukkui ulkonäköä, vaatteita, ihan kaikkea. Itse teki mitä huvitti, ryyppäsi, veti pillereitä ja pyöri sitten kaupungilla sekavuuspäissään. Aina yritin jättää miestä, alkoi itku ja valitus ja itsemurhalla uhkailu. Se oli kamalaa aikaa, mutta näin kahden vuoden jälkeen en enää juurikaan muistele koko asiaa. Minulle se mies on pelkkä luuseri ja k****pä. On tullut jopa kadulla vastaan pari kertaa, kävelen vaan ohi nokka pystyssä. ☺️

Käyttäjä Rikkinäinen Sydän kirjoittanut 30.11.2015 klo 14:24

SaraN kirjoitti 30.11.2015 12:11

Minulla samanlainen kokemus takana. Mies haukkui ja vähätteli, kielsi minua tapaamasta ketään, edes vanhempiani. Haukkui ulkonäköä, vaatteita, ihan kaikkea. Itse teki mitä huvitti, ryyppäsi, veti pillereitä ja pyöri sitten kaupungilla sekavuuspäissään. Aina yritin jättää miestä, alkoi itku ja valitus ja itsemurhalla uhkailu. Se oli kamalaa aikaa, mutta näin kahden vuoden jälkeen en enää juurikaan muistele koko asiaa. Minulle se mies on pelkkä luuseri ja k****pä. On tullut jopa kadulla vastaan pari kertaa, kävelen vaan ohi nokka pystyssä. ☺️

Ihan kamalaa ☹️!!! Miten pääsit lopullisesti tosta kaikesta yli? Minulla tuntuu et mennyt pohja aivan kaikelta ja on niin ristiriitaiset tuntemukset kauhea ikävä miestä mutta toisaalta taas vihaan sitä ihmistä et kuinka saatto tehä mulle näin ☹️ ☹️ Hän ei koskaan ollut fyysisesti väkivaltainen mutta rikkoi useat kerrat minun puhelimen sekä tavaroita ☹️ tuntuu että tää henkisen väkivallan aiheuttamat jäljet ovat ikuisesti minussa ☹️ miten selvisit siitä ??? :O

Käyttäjä SaraN kirjoittanut 30.11.2015 klo 19:06

Yksi ystäväni osasi onneks neuvoa ja puhua minulle järkeä, silloin tajusin että miehestä on päästävä eroon. Tein miehelle selväksi etten halua olla missään tekemisissä ja hän ei saa enää koskaan pitää minuun yhteyttä. Muistan itsekkin että monesti kaduin tätä päätöstä ja ikävöin miestä, mutta olin päättänyt että en kärsi enää hänen takiaan. Mies yritti monta kertaa vaikka millä tempuilla päästä takaisin elämääni. Tilanne meni niin vaikeaksi että hain lähestymiskieltoa. Sen saatuani päätin keskittyä täysin 100 prosenttisesti itseeni ja ns. annoin itselleni luvan olla itsekäs. Siitä oli paljon apua.

Käyttäjä Joutsenlaulu kirjoittanut 01.12.2015 klo 23:45

Ap googlaa transferenssi.Kuullostaa siltä,että mies on haukkunut sua asioista joita itse tekee eli harrastaa tunteensiirtoa.Eli se mitä susta on sanonut,esim.toi huorittelu,onkin sitä mitä hän Itse on ja miten Itse toimii.Se et ole sinä!Toivon sulle kovasti parempaa tulevaisuutta.

Käyttäjä Rikkinäinen Sydän kirjoittanut 02.12.2015 klo 13:11

Joutsenlaulu kirjoitti 1.12.2015 23:45

Ap googlaa transferenssi.Kuullostaa siltä,että mies on haukkunut sua asioista joita itse tekee eli harrastaa tunteensiirtoa.Eli se mitä susta on sanonut,esim.toi huorittelu,onkin sitä mitä hän Itse on ja miten Itse toimii.Se et ole sinä!Toivon sulle kovasti parempaa tulevaisuutta.

Kiitos sitä tarvitaan<3

Käyttäjä Amassados kirjoittanut 03.12.2015 klo 11:03

Sinä selviät kyllä. Älä palaa ex-miehesi kanssa yhteen. Siitä ei seuraa mitään hyvää. Nimittely, verbaalinen pahoinpitely, haukkuminen, itsetuntosi polkeminen, ivaaminen eikä varsinkaan pettäminen kuulu tasapainoiseen parisuhteeseen.
Anna itsellesi lupa surra menetettyä suhdetta, rakkautta, ystävää ja puolisoa, mutta älä anna tunteiden liikaa hallita rationaalista ajatteluasi, jossa kumminkin tiedostat ettei suhteella ole tulevaisuutta.

Minun selviytymiskamppailuni löydät Parisuhde-puolelta, jostakin sivulta 26 otsikolla Uusi Päivä. Minua auttoi Bruce Fisherin Jälleenrakennus -kirja, täältä saatu vertaistuki, masennus- ja unilääkkeet sekä sairasloma. Ja myös pari konkreettista ohjetta, joista toinen oli kirjoittaa lista asioista, joiden vuoksi parisuhteeni ei voinut onnistua. Listaan kirjasin ylös kaikki pettämiset, väkivallalla uhkailut, fyysiset ja psyykkiset pahoinpitelyt, salailun, valehtelun, epäluotettavuuden, ja minun polkemisen kynnysmatoksi, sekä monta muuta asiaa jotka oli pielessä parisuhteessani. Itkin kuin vesiputous sitä kirjoittassa jokaista kohtaa läpikäydessäni. Elin jokaisen kohdan asiat uudelleen mielessäni ja sydämessäni. Listan kiinnitin jääkaapin oveen, jossa se oli näkyvilläni koko ajan. Aina kun tunteet yrittivät ottaa valtaa, ja ikävä ja tuska puristivat rintaani, luin listaa ja muistutin itselleni miltä nämä listassa olevat asiat ovat tuntuneet, mitä ne ovat minulle aiheuttaneet ja mitä ne ovat tehneet tälle parisuhteelle.

Listan lisäksi sain neuvon lapioida hyviä asioita elämääni. Helpommin sanottu kuin tehty, sillä tunsin, etten ansaitse mitään hyvää. Vähitellen aloitin kuitenkin tehdä asioita, jotka toivat itselle mielihyvää. Uusi hiusväri, kampaus, muutin uuteen asuntoon jonka remontoin mieleisekseni ja jossa ei ollut mitään tavaroita entisestä parisuhteestani. Myin vanhat pois ja hankin uutta. Käytin paljon aikaa miettiäkseni mitä m-i-n-ä haluan. Hankin lemmikit niiden tilalle, joista olin parisuhteeni takia joutunut luopumaan. En voinut, enkä halunnut elää enää exän tai vanhan parisuhteen kautta. Ymmärsin, ettei suhde ollut minulle hyväksi. Se oli sairastuttava, epäterve suhde.

Sinä selviät kyllä. Minäkin jäin henkiin, vaikka 1v 10kk sitten luulin kuolevani suruun.

Käyttäjä Rikkinäinen Sydän kirjoittanut 04.12.2015 klo 14:31

Amassados kirjoitti 3.12.2015 11:3

Sinä selviät kyllä. Älä palaa ex-miehesi kanssa yhteen. Siitä ei seuraa mitään hyvää. Nimittely, verbaalinen pahoinpitely, haukkuminen, itsetuntosi polkeminen, ivaaminen eikä varsinkaan pettäminen kuulu tasapainoiseen parisuhteeseen.
Anna itsellesi lupa surra menetettyä suhdetta, rakkautta, ystävää ja puolisoa, mutta älä anna tunteiden liikaa hallita rationaalista ajatteluasi, jossa kumminkin tiedostat ettei suhteella ole tulevaisuutta.

Minun selviytymiskamppailuni löydät Parisuhde-puolelta, jostakin sivulta 26 otsikolla Uusi Päivä. Minua auttoi Bruce Fisherin Jälleenrakennus -kirja, täältä saatu vertaistuki, masennus- ja unilääkkeet sekä sairasloma. Ja myös pari konkreettista ohjetta, joista toinen oli kirjoittaa lista asioista, joiden vuoksi parisuhteeni ei voinut onnistua. Listaan kirjasin ylös kaikki pettämiset, väkivallalla uhkailut, fyysiset ja psyykkiset pahoinpitelyt, salailun, valehtelun, epäluotettavuuden, ja minun polkemisen kynnysmatoksi, sekä monta muuta asiaa jotka oli pielessä parisuhteessani. Itkin kuin vesiputous sitä kirjoittassa jokaista kohtaa läpikäydessäni. Elin jokaisen kohdan asiat uudelleen mielessäni ja sydämessäni. Listan kiinnitin jääkaapin oveen, jossa se oli näkyvilläni koko ajan. Aina kun tunteet yrittivät ottaa valtaa, ja ikävä ja tuska puristivat rintaani, luin listaa ja muistutin itselleni miltä nämä listassa olevat asiat ovat tuntuneet, mitä ne ovat minulle aiheuttaneet ja mitä ne ovat tehneet tälle parisuhteelle.

Listan lisäksi sain neuvon lapioida hyviä asioita elämääni. Helpommin sanottu kuin tehty, sillä tunsin, etten ansaitse mitään hyvää. Vähitellen aloitin kuitenkin tehdä asioita, jotka toivat itselle mielihyvää. Uusi hiusväri, kampaus, muutin uuteen asuntoon jonka remontoin mieleisekseni ja jossa ei ollut mitään tavaroita entisestä parisuhteestani. Myin vanhat pois ja hankin uutta. Käytin paljon aikaa miettiäkseni mitä m-i-n-ä haluan. Hankin lemmikit niiden tilalle, joista olin parisuhteeni takia joutunut luopumaan. En voinut, enkä halunnut elää enää exän tai vanhan parisuhteen kautta. Ymmärsin, ettei suhde ollut minulle hyväksi. Se oli sairastuttava, epäterve suhde.

Sinä selviät kyllä. Minäkin jäin henkiin, vaikka 1v 10kk sitten luulin kuolevani suruun.

Kiitos kirjoituksestasi!!! Ihana kuulla että oot tuollaisesta selvinnyt saa minut uskomaan parempaan huomiseen <3