Kaksisuuntaisen mielialahäiriön masennusjakso

Kaksisuuntaisen mielialahäiriön masennusjakso

Käyttäjä madeleine aloittanut aikaan 13.05.2016 klo 16:53 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä madeleine kirjoittanut 13.05.2016 klo 16:53

Tää kesän tulo on jo pidemmän aikaa tienny mulle vaikeuksia. Masentaa ja ahdistaa. Teen osapäiväistä työtä kolmena päivänä viikossa. Se on jotenkin pitänyt mut elämässä kiinni, mutta pelkään etten kohta jaksa käydä töissä sitä kolmeaakaan päivää. Ulkona paistaa aurinko, mutta mä vaan könötän täällä sisällä ja voin huonosti. Viime syksynä olin sairaalassa kolmisen viikkoa. Alan pikku hiljaa eristyä omiin oloihini ja paha olo kasvaa entisestään. Yritän miettiä, että tää jossain vaiheessa menee ohi tämä paha olo, mutta eipä siitä ajattelusta paljon apua ole. Mulla oli puh.aika psykiatrille ja mulle lisättiin voxra 150 mg lääkitykseen, jota käytin siis syksyllä, mutta jonka lopetin joskus ennen joulua, kun alkoi mennä paremmin. Lisäksi syön venlafaksiinia, ketipinoria, abilifytä, temestaa, melatoniinia ja stellaa. Olen miettinyt, että pitäiskö venlafaksiinia myös lisätä. Nyt menee 3×75 mg. Mulla aika ensi viikolla psykiatrille, niin pitää sen kanssa keskustella asiasta. Olen myös miettinyt psykoterapiaa, mutta en tiiä oisko siitä apua. Onko teistä kukaan käynyt terapiassa ja onko siitä ollut apua?