Kaikki kaatuu päälle. Apua!
Nyt se pahin sitten tapahtui viime yönä. Poikani sekosi täysin. Oli ollut kaverinsa luona ryyppäämässä ja päässä oli kilahtanut. Oli hajottanut ikkunan ja tavaroita. Yrittänyt lyödä kaveria pullolla päähän yms. Ambulanssi oli vienyt sairaalaan ja poliisi putkaan yöksi. Kävin katsomassa paikalla vahinkoja ja järkytys oli suuri. Tuntui että en ikinä olisi uskonut että poikani tekee tuollaista tuhoa. Mietin jo että onko hän käyttänyt jotain huumeita tai lääkkeitä alkoholin kanssa, mutta itse ei sellaista tunnusta.
Ainoa positiivinen asia minkä tästä voi kaivaa on se että ihmisille ei tullut isompaa vahinkoa paitsi verinaarmuja. Henkinen järkytys on suurempaa.
Pojalle on tulossa isot vanhingonkorvaus vaatimukset ja ehkä myös hänen ainoa läheinen kaveri ei enää halua nähdä häntä.
Ja yllätys yllätys kukaan ei minulle ilmoittanut tapahtuneesta ennenkuin aamupäivällä kaverin isä. Ei poliisi ei kukaan. Ja kun soitin hätäkeskukseen ja sairaalaan kukaan ei suostunut kertomaan missä edes poikani on. Vaitiolovelvollisuus ja salassapitovelvollisuus. Täysi- ikäinen mitä hänen asiansa minulle kuuluu? Pitäisikö minun olla välittämättä koko asiasta. Antaa lapseni pilata elämänsä. En varmaan saa edes mistään mitään apua jos vaikka soitan jonnekin hänen puolestaan. Jutella ainakin saan hänen kanssaan ja sitä olen tehnytkin.