kaikesta paskasta voi näköjään selvitä..
Muutama kuukausi sitten, taitaa olla lähemmäs vuosi sitten, kirjoitin tänne. Silloin kaikki oli mustaa, jouduin lopettamaan työt ja jäämään sairaslomalle. Sairasloma muuttui sitten työkyvyttömyyseläkkeeksi koska olin aiemmin jo ollut pitkäaikais-sairaslomalla samalla diagnoosilla. Diagnoosi oli vaikea masennus. Siihen vielä vähän sosiaalisten tilanteiden pelkoa, yleistä ahdistuneisuushäiriötä, paniikkikohtauksia ja muuta. Ajattelin että nyt on paras että kuolen, en ansaitse tätä elämää. Mulla on mies, talo ja kaksi alle kouluikäistä lasta. Mun mies löysi minut olohoneen lattialta, olin siinä kontallani ja itkin ja huusin. Hän kysyi rauhallisesti voiko tehdä jotain. Ravistelin vain päätä. Hän istui siihen mun viereen, ja kun totaalisesti väsähdin, hän auttoi minut sänkyyn. Hän makasi siinä vierelläni. Sitten hän soitti työpaikalleni ja sanoi etten tule sinne enää. Hän myös hoiti niin, että pääsin heti seuraavana päivänä lääkärille joka tajusi tilanteen ja kirjoitti sairasloman.
Mulla edelleen lääkitys päällä, ja käyn terapiassa kaksi kertaa viikossa. Ensimmäisen oikean diagnoosin sain jo vuonna 2000 mutta se oli silloin lievä. Nyt oli toinen kerta kun kävin pohjassa, ja kunnolla.
Meillä on ollut tosi rankat ajat, rahaa ei ole ollut, mies on joutunut kantamaan koko tätä paskaa yksin. Mutta hän on jaksanut.
Tällä hetkellä olen paljon paremmassa kunnossa. Sain facebookin kautta tietää yhdestä työpaikasta, ja teen nyt töitä kotoa, noin 16 h/viikko. Elokuusta saan lisätä noita tunteja jos jaksan. Työ on juuri sellaista josta olen vain haaveillut, ja saan itse päättää milloin teen työt.
Koko meidän perhe voi paremmin, ja uskallan katsoa tulevaisuuteen eri silmin.
Ajattelin kirjautua tänne omalla käyttäjänimellä, mutta olen näköjään harmaassa usvassa keksinyt jonkun sellaisen nimen etten nyt keksinyt sitä.. Joten piti rekisteröityä uudestaan..
Vielä mulla on pitkä matka kuljettavana, mutta tunnen että tämä kääntyy vielä hyväksi. Kyllä tästä näköjään pystyy nousemaan, vaikka en vuosi sitten sitä pystynyt uskomaan. Onneksi en laittanut niitä silmiä kiinni töistä kotiin ajaessani.. muuten en kirjoittasi tätä..
Tsemppiä kaikille! Tämä sairaus on ihan järkyttävä, en toivoisi sitä kenellekään! Mutta aina on toivoa! 🙂