Kiitos vastauksista. Lemmikkiä en voi ottaa allergian takia ja se sitoisi liikaa. Se ei korvaa aikuista ihmistä, jonka kanssa voisi puhua omaa elämää koskettavista asioista. Olla tasavertaisessa vuorovaikutuksessa. Sosiaalinen olen. Enkä enää arkakaan. Jos olisin joku sulkeutunut mörökölli, saattaisin olla tilanteeseeni tyytyväinen. Olen liian nuori vähän päälle 40v:a erakoitumaan kotiini. Monia harrastuksia olen kokeillut, mutta kun mennään omaa elämää koskeviin asioihin, tunnen itseni ulkopuoliseksi, koska en ole ns. "normihetero". Pidän miehistä. En käy töissä. Ystäviä ei ole kuin vapaaehtoistöissä. Tavata hekään eivät ehdi, koska asuvat toisilla paikkakunnilla ja viettävät kiireistä elämää. Heillä on perhe/kumppani/lapset/työ josta puhua ja jotka täyttävät heidän arkensa ja tuovat sisältöä ja mielekkyyttä elämäänsä. Heille se tietysti on normaalia. Itse minulla ei omista päivistäni ole paljoa kerrottavaa, koska se pyörii lähes aina itsen ympärillä. Häpeän yksinäisyyttäni ja sitä kun täytän päiviäni, en onneksi kaikkia kuitenkaan, juomisella. Ja se ei edes ole oma vika, että on yksin. Kiltti, herkkä ja iloinen mies. Joka on vaan torjuttu useasti, ymmärrety väärin ja joka on petetty niin monta kertaa. Kyllä pystyn luottamaan edelleenkin. Hoitajaksi toiselle en enää ryhdy. Valitettavasti kykyni välittää itsestäni on alentunut. Osaan tehdä kaikkea yksin edelleenkin, mutta olen täysin kyllästynyt menemään kaikkialle aina yksin. Tätä on jatkunut jo lapsesta saakka. Muutamia kavereita on ollut vuosien varrella, mutta olemme vain kasvaneet eroon. Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. Tietty käänne huonompaan tapahtui 4 vuotta sitten, kun entinen kumppanini, siis toinen mies, alkoi seurustella. Hän oli oikeastaan ainoa ihminen, jonka seurassa saatoin olla aito ja joka oli aito. Olimmehan seurustelleet vajaan vuoden. Huonoihin ystävyyksiin ja suhteisiin en edes mene tai jää, joita onkin ollut enemmän kuin tarpeeksi. Pieniä menetyksiä mukavien harrastusten ja vapaaehtoisjuttujen kanssa on tapahtunut niin paljon, että pikkuhiljaa olen jäänyt itseni varaan. Into tehdä asioita yksin on kadonnut. Osaan toki vieläkin huolehtia itsestäni, mutta joskus tuntuu, jos tämä jatkuu liian kauan, passivoidun kokonaan. Saa olla kiitollinen, että on näinkin täysjärkinen, vaikka tukiverkostoa ei juuri ole.