Juhlapyhät

Juhlapyhät

Käyttäjä Craven Redhead aloittanut aikaan 23.06.2017 klo 21:58 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Craven Redhead kirjoittanut 23.06.2017 klo 21:58

Juhannus, Uusivuosi, Vappu, mitä näitä on… Kaikki juhlapyhät vaan korostaa yksinäisyyttä. Niitä oikein mainostetaan yhteiskunnassa; ihania vapaapäivä, joita voi viettää ystävien tai sukulaisten kanssa juhlien! Sitten sitä vaan tuntee itsensä täydeksi luuseriksi kun kaikki juhlapyhät kiertää sitä samaa kaavaa; koko lähipiirillä tuntuu olevan tekemistä ja suunnitelmia joidenkin muiden kanssa ja itse istun yksin kotona mätänemässä. ”Mitä teit juhannuksena?” Olin kotona. ”Mitä teit vappuna?” Olin kotona. ”Mitä teit pääsiäisenä? Uutenavuotena? Itsenäisyyspäivänä? Halloweenina? …” OLIN KOTONA! YKSIN. Ihan niinkuin joka samperin päivä muutenkin… Tulipas tästä kunnon vuodatus… En edes tiedä, mitä hain tällä kirjoituksella, mutta tulipahan tehtyä…

Käyttäjä Simpukkana kirjoittanut 24.06.2017 klo 10:10

Moi Craven Redhead, sama homma mulla. Mikä juhlapyhä hyvänsä onkin, niin mulla on ihan samanlaista kuin muutenkin. Nyt kuuntelen musiikkia tässä samalla kun kirjoitan. Joskus kuuntelen korvakuulokkeilla sademetsän sadetta, vaikka sadetta voi kuunnella nytkin ihan kun menee vain ulos. Tämmöstä se vaan on, jollain tavalla täytyy yrittää jaksaa. Ymmärrän hyvin sinua.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 25.06.2017 klo 12:46

Ymmärrän kyllä,että yksinäisyys korostuu juuri juhlapäivinä,joita mainostetaankin perhejuhlina. Yksin voi tuntea olevansa myös näissä juhlissa,jossa kokoontuu epämääräinen joukko ns.sukulaisia,jotka eivät ole mitenkään läheisiä toisilleen. Pitää ikäänkuin olla mukana,ettei pidetä "ylpeänä",kun seura ei kelpaa. Monet juhlat olisi luontevampaa viettää omassa seurassa,saisi määrätä mitä syö ja juo,keskusteleeko kenties jonkun kanssa vai onko hiljaa. Näistä pakkoseurusteluista tuskin kukaan nauttii,mutta oltava on mukana,kun näin on tehty aina ja perinne jatkuu...

Käyttäjä Craven Redhead kirjoittanut 01.07.2017 klo 19:24

Joo, sekin tietysti on ongelma, että kun joskus sitten sattuu että sukulaisten kanssa on juhlimassa (missä tahansa juhlassa) niin tuntee itsensä vaan ulkopuoliseksi ja ylimääräiseksi. Ei ole paljon mistä puhua kellekään ja sitten kun ei muutenkaan ole mikään "menestynyt" elämässä niin kuulumisten kuuntelu tuntuu vaan veitsen vääntämiseltä haavassa. Kun muilla menee hyvin, ovat juuri muuttaneet tai löytäneet uuden kumppanin tai saaneet työn tai opiskelut menee hyvin ja itse vaan junnaat sillä samalla vanhalla kaavalla eikä ole mitään kerrottavaa... Ja muut sukulaiset tuntuvat olevan toistensa kanssa tekemisissä muutenkin enemmän kuin minä ja heillä tuntuu aina löytyvän jotain yhteisiä asioita.. vaan ei minulla...