Jos Jumala on olemassa, hän ei välitä ihmisistä…

Jos Jumala on olemassa, hän ei välitä ihmisistä...

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 04.06.2017 klo 14:38 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 04.06.2017 klo 14:38

Olen tässä miettinyt, että mikä funktio uskonnolloilla enää on. Tuntuu vain että niiden takia soditaan ja tehdään terrori-iskuja. Ihmiset menevät tappamaan itsensä, kun heille luvataan pääsy Paratiisiin.

Näyttää siltä, että uskontojen aika voisi viimein olla ohi. Onhan sitä jo monta tuhatta vuotta kestänyt. Mulla on ihan henkilökohtasia kokemuksia uskonnon pahuudesta. Muttei niistä tässä enempää…

Mietin vain että tarvitaanko Jumalaa? Jos häneen uskomisesta koituu vain tuhoa ja kuolemaa?

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 05.06.2017 klo 11:49

Järjestäytyneiden uskontojen funktio on hallinta ihmisiä. Jumalan kautta on helppoa oikeuttaa tappaminen ja sodat, jolloin monikaan ei lähde kyseenalaistamaan tekojen oikeudenmukaisuutta tai tarpeellisuutta. Moni uskoo ja on valmis puolustamaan hengellään tuhansia vuosia sitten pystytettyjä täysin mielivaltaisia rajoja vain siksi, että "toi alotti" ja "toi puhuu outoa kieltä" ja "mä en tykkää tosta". Me ei olla kasvettu hiekkalaatikolta henkisesti mihinkään. Meistä ei ole lopettamaan riitoja, eikä valtaosa edes halua sitä. Väitämme, ettemme halua sotaa, mutta emme suostu ajattelemaan rauhaa vaihtoehtona.

Myös terrorismin nimissä on myös yritetty oikeuttaa satojen tuhansien ihmisten tappaminen. Näyttää olevan samantekevää, onko oikeutuksena terrorismi, jumala, demokratia tai "puolustus". Aina se on se joku toinen joka aloitti. Jos ite alotettiin, niin keksitään joku, jota voitaisiin syyttää. Yleensä tappamisen syy on kuitenkin vallan halu. Yleensä se kertoo lujasta haluttomuudesta, joskus myös kyvyttömyydestä ratkaista ongelmia. Ongelmien ylläpito on usein taloudellisesti kannattavaa.

Tällä touhulla ei ole oikein mitään tekemistä sen kanssa miten minä luojan käsitän.