Mitä järkeä on elämässä, jossa ei ole läheisiä ihmisiä eikä mistään saa mitään iloa? Työkin tuntuu kuolettavan tylsältä ja työkaveri viljelee raivostuttavia piristy-käskyjään, jotka ovat kuin myrkkypistoksia. Pystyn olemaan töissä vain siksi, että pelkään niin paljon työttömyyttä. Pelko on aina ollut mun suurin toimeenpaneva voima. Mitä mieltä on pelkässä elämän suorittamisessa ilman, että siitä saa mitään iloa? Eikä iloa voi teeskennellä jos siihen ei ole mitään syytä. Mikään ei tunnu miltään ilman läheisiä ihmisiä eikä niitä voi hankkia jos ei pysty olemaan paremmalla tuulella. Olen vain vihainen ja katkera. Toivoton noidankehä. Paha olo ja pinnan alla vaaniva paniikki on pahimmillaan aina aamuisin. Tahtoisin vain nukkua enkä herätä enää ollenkaan.
”Apteekin hyllyltä” lehdessä oli artikkeli masennuksesta ja otsikkoja olivat esim. ”Yksin ei selviä” ja ”Tukiverkko on tärkeä”. Just. Eli kun on yksin, niin sitä sitten on ja on turha kuvitella että mikään muuttuisi koskaan paremmaksi. Ei niin ole käynyt viimeiseen kymmeneen vuoteenkaan, vaikka olen asioille yrittänyt jotain tehdäkin. Mikään ei vain johda mihinkään. Loputonta ketämistä, sietämistä ja jaksamista koko elämä. Miten korkealta täytyy hypätä, että varmasti pääsisi pois?