Jälkeen jäänyt aikuinen
Hei, olen 23 vuotta ja vasta nyt näen itseni omana itsenäni. Vertaan itseäni muihin ja en ymmärrä maailmaa; mistä puhutaan, mitä trendejä on, erilaisia lineja tai sloganeita yms. yleistä inside-läppää. En ole elänyt nuoruuttani, sillä olen ollut hyvin pelokas olemaan yksin ja itsenäistymään. Äitini on pitänyt minusta kiinni ja olen yrittänyt suorittaa elämääni; tehdä kaikki järkevästi. Minulla on murrosikäni vasta nyt, mutta tuntuu että olen liian myöhässä; en tiedä mistä pidän eikä mitään omaa juttua (olen mennyt aina muiden mukana), en tiedä kuinka käyttäydyn, en tiedä millaisista ihmisistä pidän tai luotan, en tiedä tunteitani. En osaa käsitellä tunteitani eikä minulla ole elämänhallintaa. Olen miellyttäjä ja perfektionisti, enkä koskaan ole tehnyt mitä itse haluan, ja nyt kun puran kulissejani, tuntuu ettei minulle jää mitään tilalle; kaikki rankka opiskelukin on ollut ulkoa opettelua enkä muista niistä nyt mitään. En pysty keskustelemaan kenellekään koska en tiedä mistä puhuisin, en ole perehtynyt mihinkään.
Olen aina yrittänyt selvitä elämässä, opiskelemalla ja tekemällä asioita, mutten ole osannut niitä yksin viedä läpi ja oppia epämukavuuksien ja virheiden kautta. Olen tiedostanut että ikäviä tunteita pitää käsitellä, mutta traumojen vuoksi olen tähän asti peittänyt ne täysin (myös ilon ja huumorin) ja yrittänyt luovia elämässä purkamalla äitiini omat huolet. Ahdistushäiriö minulla on ollut varmasti aina ja masennustakin pitkään.
Onko joku muu tällainen/ollut tällainen uusavuton, tyhmä ja kypsymätön helikopterivanhemman lapsi? Onko minulla mahdollisuutta pärjätä, kun nyt vasta aloitan opettelemaan elämään? Sillä en ole löytänyt ketään kuka on samassa tilanteessa, jossa ei tunne edes itseään ollenkaan ja on samalla osaamaton teini-ikäinen..😭