Jaksatko elää Iänkaikkisen elämän?

Jaksatko elää Iänkaikkisen elämän?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 21.03.2013 klo 06:27 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 21.03.2013 klo 06:27

Näin pääsiäisen aikaan juhlitaan, kun Jeesus kärsi meidän puolestamme ja lunasti meille taivaspaikan.
Minä siihen uskon mutta samalla mietin kuinka ihanaa olisi vaan kuolla ja se olisi siinä. Ei tarvisi nousta taivaaseen, kohdata kuolleet lähimmäiset ja elää iänkaikkisesti iänkaikkisuuteen heidän kanssaan.

Lähinnä minä kai tässä ajattelen kysellä mielipiteitä uskovaisilta mutta voihan sitä kertoa mielipiteensä nekin jotka eivät usko taivaspaikkaan. Miltä se tuntuu, kun tietää, että kuoleman jälkeen saa rauhassa vaan maata tai olla tuhkana.

Käyttäjä Vanki kirjoittanut 28.03.2013 klo 13:17

Onpa sulla radikaaleja kysymyksiä, maanvaiva. Hyviä kysymyksiä mutta näistä olisi mukavempi keskustella rauhassa monta tuntia, kera pienen purtavan, kuin täällä netissä 🙂. Voihan sitä yrittää.

Purppuraenkeli sanoi hyvin tästä, ettei Jumala ole mikään parrakas hahmo, tai mies, vaan jotain suurta, pyhää ja hyvää läsnäoloa. Jumala on kaikessa ja kaikkialla samaan aikaan, Häntä ei voi välttää. Kaikkivoipaista, ja -tietävää olentoa on vaikea kuvitellakaan, se on melko absurdi ajatus. Jumalan asema taivaassa onkin mielenkiintoisempi tapaus.. Kristus on iänkaikkinen kuninkaamme mutta miten Jumala liittyy tähän kuvioon. Ehkä Herra on kuin luonnonvoima, olemassa olo, ilma jota hengitämme myös taivaassa kuin maan päälläkin. Hän vain on, aina ja iänkaikkisesti.

Taivaassa ulkonäöllä, iällä, virheillä yms. ei ole merkitystä eikä sijaa. Kun kohtaamme pois menneitä lähimmäisiämme, tuskin kiinnitämme huomiota ulkoisiin seikkoihin, vaan tunnemme heidät hengen ja sydämen tuntemuksen avulla.

Näin siis minä ajattelen.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Käyttäjä kirjoittanut 29.03.2013 klo 09:59

Kiitos vastauksistanne, olen ne moneen kertaan lukenut mutta en ota niihin nyt kantaa eli en lausu niistä mielipidettäni. Sen verran kunnioitan kirjoituksianne.

Tänään Suurena Perjantaina olen jo kahdesta evankeliumista lukenut kärsimyshistorian, vielä on jäljellä kaksi evankeliumia. Nekin luen, kun jaksan, tänään kuitenkin, koska niin on tapana ja kuuluu uskooni.
Mutta en voi olla ajattelematta sitä, että olisiko kaikki toisin jos ei olisi taivasta ja pelastusta.
Jos olisi vaan Jumala täällä maanpäällä tai Hän taivaassa, me maan päällä eikä olisi iänkaikkista elämää. Olisinko minä silloin pelastanut Jeesuksen tämän päiväiseltä kärsimysnhistorialta.
Voiko kukaan kristitty ihminen sydämestään tänään olla sitä mieltä että on ansainnut tämän pelastuksen?

Anteeksi, huomenna asiat on jo toisin.

Käyttäjä kirjoittanut 31.03.2013 klo 06:01

Kristus nousi kuolleista! - Totisesti nousi!

Hyvää Pääsiäistä.