jaksaminen koetuksella

jaksaminen koetuksella

Käyttäjä niina73 aloittanut aikaan 17.08.2013 klo 21:23 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä niina73 kirjoittanut 17.08.2013 klo 21:23

Olen perheellinen kahden lapsen äiti ja teen lyhennnettyä työviikkoa. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja tuntuu,että tämä syksy laukaisee taas masennusjakson. En saa mitään aikaiseksi ja töihin jaksan juuri ja juuri raahautua. Masennus pelottaa. Mieheni tulee olemaan poissa paljon tänä talvena ja sekin ahistaa jo valmiiksi. Lääkityksenä minulla on ketipinor, efexor depot, abilify, temesta ja tenox. Ensi viikolla olen menossa psykpolille hoitajan puheille ja olen ajatellut, että lääkitystä täytyy muuttaa, että selviän tästä syksystä. Yleensä efexoria on lisätty masennusjakson aikana ja hypomanian aikana ketipinoria on lisätty. Viime kevään meni tosi lujaa ja ketipinor alkaa olla tapissa. Efexoriakain menee tosi paljon. Olen tosi väsyksissä. Nämä lääkkeet ovat olleet hyvät ja olen pärjännyt työkuntoisena niiden avulla monta vuotta. Nyt kyllä tuntuu,että jotain pitäs muuttaa, kun annokset alkaa olla tapissa. Kaikki on periaattessa hyvin lukuunottamatta taloudellisia vaikeuksia, joita tulee tänä talvena olemaan ja pärjääminen lasten kanssa ilman mieheni tukea joitakin aikoja. Mistä saisin voimia tähän syksyyn?

Käyttäjä Begemot kirjoittanut 28.08.2013 klo 11:34

Hyvä Niina että soittelit sukulaisille ja kavereille! 🙂 Varmaan helpottaa avun saamista, jos he tietävät tilanteesta. Meillä äitini tulee aina hoitamaan lapsia, jos minusta tuntuu etten jaksa ahdistuksen ja arjen pyörityksen ristipaineessa. Siitä on paljon apua. Meillä on myös käynyt kunnan kotipalvelu, joka auttelee pari tuntia kerrallaan.

Ja Sarrukka, onhan se ihan ymmärrettävää, että kaikkien ammattiauttajienkaan kanssa ei henkilökemiat kohtaa. Minun pitäisi juuri alkaa etsiä itselleni psykoterapeuttia, ja tuntuu tosi hankalalta lähteä tapaamaan vieraita ihmisiä ensimmäistä kertaa ja kertoa heille heti kaikki henkilökohtaisimmat asiat...

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 28.08.2013 klo 12:40

Näinhän se on ei kaikkien kanssa voi tulla toimeen. Olen törmännyt
asiaan useamminkin. Onko psykoterapeutilla käynnit kalliita jos joutuu
itse käynnit maksamaan?

Käyttäjä niina73 kirjoittanut 01.09.2013 klo 11:12

Hei Nyt elämä tuntuu jo vähän helpommalta. Työkaverit odottavat mua takaisin töihin ja se tietysti tuntuu hyvältä.🙂 Sain eilen vähän siivottua.🙂 Viikolla kävin klubitalolla ja ystävien luona.😀 Välillä on vaikeita hetkiä, jolloin tunnen itseni aivan toivottamaksi.Nekin hetket menee onneksi ohi. Olen myös saanut syömistä vähän kuriin. En halua takaisin kaikkia kiloja, jotka kevään aikana sain pois.🌻🙂🌻

Käyttäjä niina73 kirjoittanut 16.09.2013 klo 14:25

Ensi viikolla töihin takaisin. Mua kuulemma odotellaan jo takaisin töihin. Hirvittää miten pärjään, vaikka toisaalta sairausloman päättyminen helpottaa. Huomenna hoitaja ja sitten torstaina lääkäri.Ehkäpä kaikki menee hyvin.

Käyttäjä VimmaVamma kirjoittanut 18.09.2013 klo 12:17

Tunkeudun tähän ryhmään,kun piti jonnekin kirjoittaa, miten paljon helpottaa, kun kirjoittaa muuallekin kuin päiväkirjaan. Minulla on äitiysaika päättymässä ja jostain pitäisi löytää osa-aikaista työtä, sillä eläkkeeni on sen verran pieni.

Täällä Helsingissä ihmisillä on korostunut tarve huomauttaa lapsien hoidosta. Joko ne on puettu väärin, tai en ymmärrä mitä lapseni haluavat tai sitten, että vaipan kokeilu on kourimista. Eräs naapuri teki asiasta lastensuojeluilmoituksenkin.

Kyseinen naapuri on juoppo ja minua häiritsee hänen juomisensa. Ei tässä auta kai muuta kuin etsiä tilaisuutta valittaa tästä. Lastensuojeluilmoitus todettiin perättömäksi ja voisin tehdä rikosilmoituksen, mutta en halua, sillä mieheni haluaa antaa asian olla.

Nyt ärsyttää naapurit ihan tavattomasti😠

Käyttäjä kilttinainen kirjoittanut 23.09.2013 klo 10:03

Tsemppiä syksyyn. Yritä iloita joka päivästä jonka jaksat. Pyydä sairaslomaa, jos et jaksa. Vai oletko kotona?
Itselläni samantyyppinen ongelma. Sairastan kaksisuuntaista ja syksy saa minut masentumaan. Olen saanut oireita jo parin viikon ajan, ahdistusta sekä masennusta. Tuntuu vaikealta lähteä lääkäriinkin. Ensi viikolla aika lääkärille, mutta en tiedä jaksanko sinne asti. Olen töissä joka toinen viikko.
Olen itse saanut voimia kun olen ulkoillut ja varsinkin metsässä kävelyn jälkeen. Kokeilisitko sitä? Lasten kanssa on ihan kivaa lähteä metsään. Lapset nauttivat kun saavat katsella ja kosketella metsän eri kasveja.
Olen myös kutonut, se saa jotenkin mielen paremmaksi.
Mutta totta on, että silti välillä masentaa ja ahdistaa. Sille ei vain voi mitään. Yritän vain sopeutua ajatukseen, että välillä näin vain on.

Käyttäjä kilttinainen kirjoittanut 23.09.2013 klo 10:05

Ai niin piti vielä sanoa, että oletko pyytänyt kokeilla toista lääkistystä? Minulla ollut Seroguel ProLong ja Lamictal. Auttavat aika hyvin.