jaksaminen koetuksella
Olen perheellinen kahden lapsen äiti ja teen lyhennnettyä työviikkoa. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja tuntuu,että tämä syksy laukaisee taas masennusjakson. En saa mitään aikaiseksi ja töihin jaksan juuri ja juuri raahautua. Masennus pelottaa. Mieheni tulee olemaan poissa paljon tänä talvena ja sekin ahistaa jo valmiiksi. Lääkityksenä minulla on ketipinor, efexor depot, abilify, temesta ja tenox. Ensi viikolla olen menossa psykpolille hoitajan puheille ja olen ajatellut, että lääkitystä täytyy muuttaa, että selviän tästä syksystä. Yleensä efexoria on lisätty masennusjakson aikana ja hypomanian aikana ketipinoria on lisätty. Viime kevään meni tosi lujaa ja ketipinor alkaa olla tapissa. Efexoriakain menee tosi paljon. Olen tosi väsyksissä. Nämä lääkkeet ovat olleet hyvät ja olen pärjännyt työkuntoisena niiden avulla monta vuotta. Nyt kyllä tuntuu,että jotain pitäs muuttaa, kun annokset alkaa olla tapissa. Kaikki on periaattessa hyvin lukuunottamatta taloudellisia vaikeuksia, joita tulee tänä talvena olemaan ja pärjääminen lasten kanssa ilman mieheni tukea joitakin aikoja. Mistä saisin voimia tähän syksyyn?