Itsetuhoisuus ja yksinäisyys
Löysin äsken itseni istumasta keittiön lattialta. Muovipussi päässä. Viikonloppuna seisoin veitsenterä ranteellani. Harjoittelua. Halusin vain kokeilla miltä se tuntuu. Olen ajatellut itsemurhaa ainakin viimeiset 15 vuotta melkein jokaikinen päivä. Vaikka olisin ”onnellinen”, niin sillan yli kulkiessani mietin, että miltä tuntuisi hypätä.
Olen aina ollut ”sisäisesti” yksin. Vuosia sitten minulla oli jopa muutamia ”kavereita”, mutta olen jo aikoja sitten väsynyt teeskentelemään. Lopetin keväällä melkein kahdeksan vuotta kestäneen suhteen, ja luulin jo hetken, että kaikki on hyvin. Tapasin Facebookissa ihanan miehen, joka auttoi eron yli ja oli muutenkin kaikin puolin mahtava ja oikeasti halusi minua. Aivan liian suuren välimatkan (6500 km) takia (tekosyy tai ei?), hän ei kuitenkaan halunnut ”syventää” juttua. Ja minä, maailman pahin idiootti, menin ja rakastuin tähän mieheen. Nyt en voi olla ajattelematta tätä miestä. Ja olen jo pilannut koko jutun. Olen jo monta vuotta elänyt unelmissani, koska todellisuus on vain jotain, jota en halua kohdata.
Minulla ei ole koskaan ollut ketään niin läheistä ihmistä, jolle olisin voinut puhua. Voiko siitä toipua, jos pahin ongelmani olen minä itse? En halua enää olla minä. En halua olla olemassa. Mutta siitäkin huolimatta haluaisin vain, että joku ottaisi syliin ja sanoisi, että kaikki on hyvin… En ole puhunut näistä ajatuksistani ja tuntemuksistani ikinä kenellekään, enkä tiedä onko tämäkään oikea paikka.
Ja minua nolottaa, että voin huonosti. Minullahan on kaikki hyvin. Opiskelen ammattikorkeakoulussa alaa, jonka tunnen omakseni ja työskentelen lauantait kyseisellä alalla. Huonompiosaisia on niin paljon, että en tunne olevani oikeutettu olemaan surullinen.