Ikäero onko se ongelma?

Ikäero onko se ongelma?

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 01.07.2013 klo 19:10 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 01.07.2013 klo 19:10

Minulla ja miehelläni on ikäeroa 14 vuotta. Olemme olleet naimisissa 23 vuotta. Ikäero ei ole haitannut meidän elämäämme millään alueella, mutta ympärillä olevia ihmisiä se näyttää häiritsevän todella paljon. Joka välissä joudun kuulemaan vihjailevia puheita vanhemman miehen ja nuoremman naisen suhteesta. Minua on sanottu siipeilijäksi että elän mieheni rahoilla. Myös omaishoitajuudesta on vihjailtu että mitä sitten jos mies tulee huonoon kuntoon että alanko omaishoitajaksi. Nuo puheet loukkaavat todella pahasti koska ne on sanottu loukkaamismielessä.
Myös seksielämää mietitään, että kuinka seksihommat sujuu vanhemmalla miehellä yms. Myös omat lapsemme ovat ihmetelleet ääneen ikäeroamme, koska poikkeamme normivanhemmista.
Onko kenelläkään mulla kokemusta ikäerosta parisuhteessa? Olisi mielenkiintoista kuulla kuinka muut ihmiset teihin suhtautuvat?

Käyttäjä Boyd kirjoittanut 09.07.2013 klo 18:49

Moi,

Ikäeroa mulla ja kumppanillani löytyy noin kymmenen vuotta. Oon huomannu saman, että aina silloin tällöin tulee vastaan sellaisia ihmisiä, joilla on pakonomainen tarve kommentoida tätä ikäeroa jollaki tapaa. Itse olen miespuolisena se vanhempi, ja kyllä tyttöystäväni jotkut kaveritkin on tulleet jopa suoraan sanomaan meille tästä, mikä on tietenkin inhottavaa. mutta nämä tapaukset on usein olleet kateellisia siitä, että uskallamme olla yhtä, ja että ollaan myös onnellisia, ja se heijastuu myös ulos.

Käyttäjä Boyd kirjoittanut 10.07.2013 klo 18:24

Tuohon aiempaan viestiini piti vielä lisätä, että p*skat muiden mielipiteistä. facebookis mulla ainakin oli pari tällaista valittavaa tuttua, mutta ne on onneks helppo poistaa tuollasissa sivustoissa.
Pääasia että oot ite onnellinen. 🙂

Käyttäjä sus889 kirjoittanut 24.07.2013 klo 15:40

Mielestäni ikäero ei ole mikään ongelma olen aina seurustellut itseäni vanhemman miehen kanssa koska oma ikäiseni eivät ole mielestäni samalla aaltopituudella kuin minä nykyinen mieheni on minua 21 vuotta vanhempi ja olen onnellinen.. ja juuh olen saannut kuulla siitä että miksi olen niin paljon vanhemman miehen kanssa .. kaikki ystäväni aluksi kauhistelivat ja yksi sanoi jopa suoraa että "jätä se sä saat niin pali parempaa" mutta ne ihmiset kun ei tiedä millainen parisuhde meillä on ollaan ns. samalla aaltopituudella.. suhde toimii ja suhteessa on 2 saman vertasta ihmistä ei niin että olis joku isä hahmo tjn. Olen vuosien varrella oppinut sen että tärkeintä on että voit itse suhteessa hyvin.. 🙂

Käyttäjä omppe kirjoittanut 29.07.2013 klo 00:46

Edellinen miesystäväni oli 10 vuotta vanhempi ja silti huomattavasti minua lapsellisempi.. nykyinen on 11 vuotta vanhempi. Jotkut, varsinkin exän työkaverit, tästä asiasta naljailivat (olin hänen "nuorikkonsa"), mutta mielestäni iällä ei ihan oikeasti ole merkitystä jos ollaan samalla aaltopituudella. Eikä se ikä kuulu kenellekään muulle, eikä pitäisi olla oikeasti muiden ongelma. Onhan se ikävää että jos päätyy loppuiäkseen yhteen toinen saattaa kuolla paljon aiemmin, mutta ehkei se nyt ainakaan ole asia jotai pitäisi rakkaudessa miettiä.'

Ikinä ei millään elämän osa-alueella kannata miettiä mitä muut ajattelevat!