Minua on alkanut viime aikoina pelottaa itseänikin, sillä olen huomannut että yksinkertaisesti vihaan ihmislajia. Minulla on ystäviä ja perhe joista kaikista välitän tosi, tosi paljon enkä koskaan haluaisi heille tapahtuvan mitään pahaa. Myöskään en vihaa ketään yksittäistä ihmistä vain sen takia, että hän on ihminen. Mutta lajina ihminen on mielestäni vain niin typerä ja turha… Tuhoamme ympäristöä lajeineen, saastutamme sitä ja olemme muutenkin itsekäs laji. Ja lisäännymme ihan holtittomasti ja käytämme sitä mukaa vielä enemmän luonnonvaroja. Tästä syystä en kerta kaikkiaan ajattele, että ”jokainen ihminen on korvaamaton ja tärkeä”. Ajattelen vain, että jokainen kullekin läheinen ihminen on korvaamaton, mutta yleisesti en edes ole kovin kauhistunut, jos jossain päin maailmaa on vaikka tsunami ja monia ihmisiä kuolee. Tiedän itsekin kuulostavani joltain psykopaatilta, ja koen tämän kyllä ongelmaksi, siksi täällä kirjoittelenkin… 😯🗯️
Jotenkin en biologina vain osaa ajatella, että ihmisyksilöt olisivat niin tajuttoman tärkeitä verrattuna muihin lajeihin. En pidä itseänikään tärkeämpänä kuin vaikka jotain meressä uiskentelevaa valasta. Tavallaan kuulostaa jalolta, mutta minusta tuntuu, että kaikkein terveintä olisi ajatella omasta lajistaan, että olemme tärkeitä ja että meidän täytyy selviytyä. Mutta minä ajattelen, että olisi hyvä juttu jos ihmispopulaatio maapallolla vähenisi ainakin puoleen… Mitenkään silti osoittelematta keiden täältä pitäisi kadota.
Pelkään vain, että joku päivä kilahdan täysin ja rupean väkivaltaiseksi… 😞 En todellakaan kaavaile mitään massamurhia, mutta pelkään että viha riistäytyy jollakin tapaa käsistä… Onkohan ketään muuta, jolla on samanlaisia ajatuksia ja tunteita, ja oletteko oppineet jotenkin niistä eroon tai ainakin elämään silti ihan kaikessa rakkaudessa toisten ihmisten suhteen? Olisi kovin mukava kuulla ajatuksia.
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.