No eipä tuo lyhyt vuodatukseni kommentteja kirvoittanut. No en toisaalta paljon kertonutkaan itsestäni, joten vaikea lienee kantaa ottaakaan,
Joka tapauksessa olen aivan kunnon koulutuksen ja työhistoriankin omaava, keski-ikäinen naisihminen, sinkkuna elänyt ja elävä.
Eli ei mitään muuta diagnoosia henkisellä puolella kuin ahdistus ja masennus, ja niistäkään en ole kertonut kyllä kenellekään, että ei sitä diagnoosia kartella minun kohdallani, vaan sitä, minkä masennus minussa aiheuttaa: liiallisen passiivisuuden ja näköalattomuuden elämään, etten jaksa innostua asioista, joista ikäsieni naiset noin yleensä innostuvat, varakkuuteen riippumatta: shoppailuun, "turhien" tavaroiden haalimiseen, yli-innokkaaseen sisustamiseen ym, minkä he itsekin naureskellen itsestään myöntävät.
En ole mitenkään miesmäienen, vaan kyllä nuo asiat toki JOSSAIN määrin itseänikin kiiinnostavat, mutta tuntuu, että se on joidenkin lähes koko elämänsisältö, tapa täyttää tyhjyyttä...Itse taas näen asian niin, että itsekin kaipaisin elämääni jotain muutakin sisältöä kuin pätkätyöt ja töiden etsimisen, kun en ole vakityössä, mutta kaipaisin silti jotain SYVÄLLISEMPÄÄ sisältöä kuin nuo pinnalliset asiat, jotka maintsin - siis toki minullekin tärkeitä, mutta vain välttämättömyyksiä, ei elämän ainoa sisältö.
Kun sitten en suuna päänä ole niistä innostunut muiden ikäistenikin naisten tavoin, en keksi oikein mitään yhteistä, ja pohdskeluun ja masennukseen taipuvaisena jään / jättäydyn taka-alalle kuin huomaamatta, vaikka yhtä lailla kaipaisin seuraa kuin muutkin, vaikka saatan antaa siis tuollaisen yksinkertaisen kuvan, kun en paljon puhu ja olen omissa oloissani, niin ajatellaan, että en mitään muuta tajua kaivatakaan, vaikka asia on juuri päin vastoin.
No tämä joka tapauksessa aiheuttaa että seuraani ei juuri tupata, ja jään unohduksiin,
ja sitten tuinnen itseni aivan mitättömäksi ja turhaksi. Tähän tilanteeseen olen huomannut ihmisten pitävän armomurhaa eräänä ratkaisuna - siis ei minulle kukaan nyt noin ole sanonut, mutta tällaisia mielipiteitä saa lukea, että masennus olisi hyvä syy armomurhaan...kuitenkaan en missään nimessä haluaisi luopua elämästä, vaikka alakuloinen olenkin, vaan päin vastoin, löytää sisältöä nykyiseen elämään, kyllä tämä maanpäällinne osa elämästä loppuu ilman omaa tai ulkopuolisten apuakin aikanaan.
Sekava tuli taas tästäkin kirjoitukesta, eipä ihem, jos ihmisiä ei kiinnostakaan...🤨🤨