ihmisten kiittämättömyys

ihmisten kiittämättömyys

Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 25.09.2015 klo 00:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä terve88 kirjoittanut 25.09.2015 klo 00:39

Hei.
Tuntuuko teistäkin joskus että kiittämättömyys on aina palkka kaikesta.
Olen aika kiltti ja empaattinen. Tulen helposti hyväksikäytetyksi. Joudun aina laittamaan muiden hiuksiin värejä ja leikkauksia tms. jotka kampaajalla olisivat melko arvokkaita. Minulle ei tietenkään tarvitse maksaa ikinä mitään, vaikka olen opiskellut alaa ja ostanut kaikki välineet yms. Tunnen itseni marttyyriksi kun jallitan tällaisesta, mutta alan olla aika väsynyt. Lisäksi ”asiakkaani” eivät ikinä tuo edes omaa pyyhettään, vaan joudun vielä huolehtimaan heille puhtaat pyyhkeet yms.
Toinen juttu on majoittaminen.
Tuntuu, että muut eivät ymmärrä millainen souvi on pyykätä aina lakanoita ja huolehtia majoitettavien ruokkimisesta. Olen luonteeltani höösääjä. En osaa olla muuta kuin vieraanvarainen omille vierailleni.
Olen alkanut ymmärtää vanhempieni vitsiä ”tänään en auta ketään-päivästä”. .

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 06.10.2015 klo 22:36

terve88 kirjoitti 25.9.2015 0:39

Hei.
Tuntuuko teistäkin joskus että kiittämättömyys on aina palkka kaikesta.
Olen aika kiltti ja empaattinen. Tulen helposti hyväksikäytetyksi. Joudun aina laittamaan muiden hiuksiin värejä ja leikkauksia tms. jotka kampaajalla olisivat melko arvokkaita. Minulle ei tietenkään tarvitse maksaa ikinä mitään, vaikka olen opiskellut alaa ja ostanut kaikki välineet yms. Tunnen itseni marttyyriksi kun jallitan tällaisesta, mutta alan olla aika väsynyt. Lisäksi "asiakkaani" eivät ikinä tuo edes omaa pyyhettään, vaan joudun vielä huolehtimaan heille puhtaat pyyhkeet yms.
Toinen juttu on majoittaminen.
Tuntuu, että muut eivät ymmärrä millainen souvi on pyykätä aina lakanoita ja huolehtia majoitettavien ruokkimisesta. Olen luonteeltani höösääjä. En osaa olla muuta kuin vieraanvarainen omille vierailleni.
Olen alkanut ymmärtää vanhempieni vitsiä "tänään en auta ketään-päivästä". .

Sama ongelma! Tunnen olevani liian kiltti. Voin myös yhtyä tuohon hyväksikäyttö juttuun.

Jos sinulla on myös sama ongelma että on vaikea sanoa ei niin ehkä voisit sanoa "asikkaillesi" jotenkin hienovaraisesti että et pysty enään tekemään ilmaiseksi. Tai että jos he tuovat oman värinsä niin voit sen laittaa. Tai että tarvitset materiaalimaksun. Pyyhkeistä jos sinulla käy paljon väkeä niin ynmärrän tuon että pyykkäämiseen menee aikaa... Ym jos taas käy muutamia asiakkaita niin ei sen pitäisi olla ongelma pyyhkeiden peseminen sillä voit aina ujuttaa pyyhkeitä muun pyykin sekaan.

Hyvä että pystyt olemaan vieraanvarainen mutta jos se voimille ottaa mitä turhaa olla vieraanvarainen kun helpommallakin pääsee. Voit aina sanoa vieraillesi hienovaraisesti että ottaa omat lakanat mukaan.