Huono itsetunto, agressiivisuus, mustasukkaisuus, huomionkipeys ja alkoholin käyttö
Hei!
Olen 23-vuotias, suhteellisen nätti ja fiksu nainen ja kärsin erittäin huonosta itsetunnosta. Elän avoliitossa tasapainoisen ja järkevän miehen kanssa, jota olen kohdellut ala-arvoisesti, vaikka häntä rakastankin yli kaiken. Ihmettelenkin suuresti, kuinka hän jaksaa olla kanssani yhä, kaikkien kiukuttelujeni, raivokohtauksieni, muiden miesten liehittelyjen, mustasukkaisuuksieni, lievien pahoinpitelyjen ym. jälkeen!😐
Olen ollut epätasapainoinen ja epävarma niin kauan kun muistan. Olen saanut kouluja suhteellisen hyvin käytyä ja minulla on muutamia hyviä ystäviä ihan lapsuudesta asti, mutta tunnen olevani heille taakka, emmekä pidä yhteyttä niin paljoa. En uskalla heille puhua ahdistuksestani, koska mielestäni he eivät pidä minua tärkeänä tai eivät ota minua kovin vakavasti. Olemme etääntyneet, ja heidän seurassaan tunnen itseni ulkopuoliseksi, enkä tunne kuuluvani juuri mihinkään tiettyyn piiriin. Olen kateellinen siskolleni, joka on heidän kanssaan aina ollut parempi ystävä ja hänestä välitetään enemmän. Siskoni on kuitenkin se ihminen, kelle saatan ehkä eniten avautua, mutta hänellekin vähättelen ja saatan valehdella tiettyjä asioita peitelläkseni totuutta.
Alkoholia käytän liikaa. Olen monesti halunnut ja ollutkin raittiina joitain suhteellisen lyhyitä aikoja, koska tiedostan sen vallan hyvin, että alkoholi vaikuttaa hurjasti mielialaani. En kuitenkaan pysty olemaan täysin raittiina, vaikka tiedän, että se olisi oleellista! ☹️ Nykyään kun juon, en pysty rentoutumaan täysin, ennen kuin olen niin humalassa, että seuraavana päivänä en muista mitään! Humalassa käyttäydyn muutenkin erittäin typerästi ja seuraavana päivänä elän kaameassa morkkiksessa. Haen nimittäin hyväksyntää muilta miehiltä ja haluan tuntea itseni halutuksi ja kauniiksi. Saan todella hyvän mielen kun minua kehutaan, mutta kun minua haukutaan, saatan saada raivokohtauksen, enkä pääse tilanteesta yli. Kotona olen usein aiheuttanut spektaakkelin, jos oma mieheni ei ole antanut minulle tarpeeksi huomiota, tai hän ei mielestäni ole halunnut minua tarpeeksi. Kuvittelen päässäni täydellisen suhteen romanttisine öineen ja jos semmosta ei tule, saatan hermostua tyystin ja huudan ja meuhkaan. Olen jopa purrut ja raapinut miestäni riidassa, jos hän käyttäytyy minua kohtaan kylmästi tai haluaa lähteä pois luotani.
Olen myös kontrolloiva miestäni kohtaan ja haluan, että hän on samaa mieltä kanssani ja tottelee, palvoo ja palvelee minua. Ennen hän tekikin niin, ja käytin häntä aluksi hyväkseni ja pompotin miten sattuu. Sitten kun hän sai tarpeeksi itsekunnioitusta ja itsevarmuutta, eikä enää suostunut siihen, että olin muiden miesten kanssa, enkä halunnut muka sitoutua, hän jätti minut ja sitten vasta tajusin virheeni ja lupasin muuttua. Olenkin jonkin verran muuttunut, mutten TODELLAKAAN niin paljoa, että olisin nainen kuka ansaitsisi hänet!
Olen tarpeeksi kauan pönkittänyt omaa itsetuntoani huomionkipeydellä, kontrolloimisella, ja toista ohjailemalla, että nyt saa riittää! 😠
Olen myös yliampuvan mustasukkainen miehestäni, enkä hyväksy jos hän juttelee muiden naisten kanssa ja kuvittelen mielessäni, että hän on ihastunut muihin naisiin tai muuta vastaavaa, vaikka hän on varmasti uskollinen mies, eikä tarvitse naisten hyväksyntää tai ihailua pönkittääkseen omaa egoaan! En luota häneen siksi, koska en luota itseenikään ja olen itse käyttäytynyt humalassa aivan liian halpamaisesti. En ole häntä kunnolla pettänyt (VIELÄ), mutta lähellä on ollut ja usein! Ja ne miehet ovat olleet minusta kiinnostuneita, mutta minä en heistä yhtään! Olen vain halunnut tuntea itseni jotenkin suosituksi ja hyväksytyksi, kun en kuulu mielestäni mihinkään, eikä minulla ole sosiaalista elämää tai läheisiä ystäviä! Olenko yksin tässä ongelmassa? Olen varma, etten ja haluan apua! 😯🗯️ Menetän mieheni pian ja oravan pyörä jatkuu! Olen toivoton!