Hulluus on menolippu vapauteen
Mielenterveysongelmat pysäyttävät ihmisen. Ja niin niiden on tarkoituskin. Olen kokenut psykooseja, masennusta, itsetuhoisuutta. Sillä kaikella on ollut tarkoitus saada minut ajattelemaan syvemmin, näkemään asiat eri tavalla. Psykoosi romutti kaiken vanhan, muutti maailmakatsomustani. Paluuta vanhaan ei ole, laput silmiltäni ovat poissa.
Enää en syö lääkkeitä, enkä tule niitä koskaan vapaaehtoisesti syömäänkään. Kokemuksen karvaalla rintaäänellä voin sanoa, että kemikaalien popsiminen ei auta minua yhtään. Olen valinnut toisen tien.
Vallalla (lue: länsimainen) oleva käsitys terveestä ja sairaasta on vinoutunut. Ymmärrän miksi minut laitettiin mielisairaalaan suljetulle osastolle telkien taakse. Ei se oikein ole, mutta olen aikani lapsi. Tarkkailen ja teen havaintoja.
Olen kiitollinen herkkyydestäni, sillä se pitää minut oikella tiellä. Olen samanlainen ihminen kun muutkin, hyvässä ja pahassa. Haluan ajatella omilla aivoillani ja tutkia itseäni. Elän yhteiskunnassa, mutta kuitenkin irti siitä. En usko kaikkea, mitä minulle syötetään joka tuutista.
Elän oman totuuteni mukaan, totuuden jonka olen sisimmästäni löytänyt. Olen vapaa.
Saude apere!