Hiljainen ja yksinäinen.
Hei, kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa.
Olen 59 vuotias nainen ja asun ulkomailla. Suurin vaikeus on että olen LIIAN HILJAINEN ja huono puhuja. Viihdyn kylläkin ihmisten kanssa, mutta mielummin taustalla, sivusta kuuntelijana.
Lapsesta asti olen kääntänyt sanoja väärin. Esim. Kerroin naapurin tädille että tulin kotiin HUOMENNA vaikka oli tarkoitus sanoa EILEN. Jos lehdessä tarina jatkuu sivulla 23 niin melkein 100% haen sivun 32. Eli olen lievästi sanasokea tai jotain sinne päin. Ääneen lukeminen on hankalaa ja kärsin siitä koulussa aivan kauheasti. Opettelin lukemista edeltäkäsin ja selvisin jotenkin aina tehtävästä. Siihen aikaan ei taidettu tietää paljoakaan lukuvaikeuksista. Olin kuitenkin yli keskitason oppilas.
Puhun myös epäselvästi ja ääni on matala ja hiljainen, vaikeisti lausuttavien sanojen sanominen on vaikeaa aivan kuin kieli menisi solmulle. En myöskään muista nimejä ja vaikeita sanoja.
Kun asun maassa jossa melkein kaikki ovat puheliaita ja vitsiniekkoja, niin minun hiljainen olemus korostuu negatiivisenä. Olen myös pieni, ylipainoinen ja naama peruslukemilla erittäin hapan, ilme jopa vihainen, ruma. Tästä on tullut minulle suuri vaikeus ja eristäydyn kotiin jossa tunnen oloni turvalliseksi. Mieheni on puhelias ja hänellä on paljon harrastuksia ja kavereita. Hän on hyväsynyt minut semmoisena kun olen, eikä minun hiljaisuus ole vaikeus meidän suhteessa, luojan kiitos.
Löytyykö täältä ketään vastaavanlaista tapausta. Toivottavasti joku vastaa.