Henkisen väkivallan raja -veteen piirretty viiva?
Hei!
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia ja ajatuksia henkisestä väkivallasta. Itselläni päättyi juuri suhde, jossa koin henkistä väkivaltaa, ainakin ajattelen niin. Sitten kuitenkin välillä tulee sellainen skitso olo, että kuvittelenko vain? teenkö käpäsestä härkäsen? jne. Jotenkin tuntuu, että jos kumppani löisi, raja olisi helpompi vetää. Mutta miten silloin, kun tavalliselta tuntuvat vaatimukset pikkuhiljaa muuttuvat painostaviksi? Tai suuttumiset muuttuvat pikkuhiljaa paikkoja rikkovaksi raivoamiseksi ja sitä eteenpäin (jos uskaltaa asettua poikkiteloin) fyysisellä väkivallalla uhkailuksi? Tai epämääräiseksi, jos en saa sitä tai tätä, NIIN ALKAA TAPAHTUA…? Ja sitten kun asian nostaa pöydälle, alkaa hellyttävä anteeksipyytely ja selittely ja puheet siitä, miten tärkeä olen ja että hän ei voi elää ilman minua. Niihin on niin helppo langeta, kun kuitenkin se tavallinen puoli siitä ihmisestä on niin rakastettava.
Onko mustelma iholla jotenkin todellisempi kuin haava sielussa? Mulla ei taida olla oikein edes selvää käsitystä siitä, että mitä henkinen väkivalta edes on. Pelkään, että sorrun vielä uudestaan exäni rakastettavuuteen, kun olen pahimmat haavani taas nuollut ja parannellut. 😑❓
t. Navajo 😯🗯️