Henkinen jaksaminen ja ystävyyden puute rasittavat
Hei!
Olen uusi täällä, toivon mukaan opin käyttämään sivustoa mahdollisimman pian ja saamaan apua omiin (mahdollisiin) ongelmiin 🙄
Mikä minut tänne oikeastaan ajoikaan? Itsekin sitä olen tämän illan aikana pohtinut, käännellyt ja väännellyt. Jotain isompia kohtia löytyi, mutta taustalta vielä saattaa nousta jotain esiin. Haluan siis apua, itse vain en ehkä huomaa kaikkia juttuja. Toivottavasti saan apua tai vinkkejä mitä voisin tehdä.
Eli, suurimmat ongelmani taitavat tällä hetkellä olla ystävien puute, henkinen jaksaminen ja taloudelliset vaikeukset. Taloudelliset vaikeudet olisi helppo hoitaa menemällä alan ihmisen luokse, mutta kun se ei vain ole niin helppoa… tunnustan.
Henkinen jaksaminen on ollut vaakalaudalla jo useamman kuukauden, ehkäpä jo parikin vuotta. Mikään ei vain kiinnosta! Työstänikin tykkäsin (olen ”vain” siivooja) ennen, mutta nykyään aamuherätykset töihin ovat työn ja tuskan takana. Harrastuksia olen yrittänyt keksiä, jotta jaksaisin. Mutta kaikki harrastukset ovat kaatuneet joko tylsyyteen (kävely/pyöräily/uinti/jne) tai taloudellisiin (esim joukkuelajit, kirjeenvaihto…joo, sekin) vaikeuksiin. En siis koe saavani uutta jaksamista mistään.
Ystävien puute. Joo, niitä ”kavereitahan” riittää ympärille vaikka muille jakaa, mutta sitten kun yrittää kertoa omista jaksamisista/kehnoista puolista TAI järjestää kutsuja minun luokse, niin kaikki kaikkoaa ympäriltä tai keksivät (ihan selvästi KEKSIVÄT) tekosyitä ettei tarvitse saapua. Esimerkkinä, minulla PITI olla tänään ihonhoitotuotteisiin liittyvät kutsut. Lähetin kutsut ajoissa, noin 30kpl, jossa oli selkesti, että ilmoitathan joka tapauksessa, että tuletko vai et. Moni ilmoitti heti samana päivänä ettei tule. Seuraavalta suurelta ryhmältä kesti vastaus. Lopulta vain 4 ilmoitti tulevansa…. siis 4 30sta. Noista 4stä sitten 3 ilmoitti tänään TUNTIA ennen sovittua aikaa, etteivät tulekaan (ilmaan syytä) ja se 4s olisi tullut 3 tuntia liian myöhään. Eli alkoi ”lievästi” sanottuna ketuttamaan koko tilanne. Jos tosiaan lähetän 30 kutsua, joista ei loppujen lopuksi tule ketään paikalle….ja 4 ihmisen takia olen siivonnut ja leiponut 2 päivää…. turhan takia. Tämä pistää ajattelemaan, että miksi tämä tapahtuu juuri minulle? Mitä pahaa olen tehnyt kaikille ns ystäville?
Olen aina sanonut kaikille, että minulle SAA ja PITÄÄ tulla sanomaan suoraan mielipiteet, sillä EN ole ajatustenlukija. Silti näyttää siltä, että nämä kaverit ovatkin vain hyvänpäivän tuttuja, jotka jättävät minut oman onnensa nojaan… välittämättä, kuuntelematta. Olen myöskin kokenut useasti sen, että mun niskaan voi kaataa kaikki huolet (kyllä tuo kuuntelee ja auttaa), mutta mun murheita ei kuunnella.
Millä keinoin saan ihmiset kuuntelemaan mua? Ymmärtämään, että minäkin kaipaan seuraa? Miksi minun voidaan heittää nurkkaan kuin vanha rätti?
Mitä mun pitäisi tehdä? Olen parhaimmille pitämilleni ystävilleni kertonut kasvotusten/tekstiviestitse viime aikoina, että en jaksaisi enää, kun tuntuu ettei kukaan välitä ja minua ei kuunnella. Samoin naamakirjassa olen pistänyt statuksia samoista aiheista. Ikään kuin herätellen ihmisiä, että mulla on paha olla, miksei mua kuunnella?! Silti tuntuu, ettei sekään auta.
Mitä mun pitäisi tehdä? Haluan saada elämäni kuntoon. Lähemmäksi pohjamutiin en enää haluaisi mennä, sillä nyt jo on alkanut tuntumaan, että hakkaan päätäni ihan oikeasti muuallekin kuin kuvannollisesti seiniin.
Ideoita kaivataan! Selventäviä kysymyksiä saa heittää kehiin, jos kaikkea ei tullut tässä esille!
Pitäisikö oikeasti haleutua ammattiauttajan puheille?!