Häpeä, syyllisyys, itseinho ja puhdas kauhu
Mietin pitkään, mitä oikein kirjoittaisin. On niin paljon sanottavaa, mutta kuitenkaan mikään mitä sanon ei tunnu oikealta, merkitykselliseltä. Tuntuu että pitäisi pyytää anteeksi tänne kirjoittamista, häpeän sitä, syyllistän itseäni siitä, huomenna vihaan itseäni tämän tekstin vuoksi ja jokainen päivä sen jälkeen, elämän loppuun asti.
Yksi suurimmista ongelmistani onkin käsittämätön syyllisyys kaikesta mitä teen, mitä muut tekevät, mitä olen tehnyt tai pelännyt tekeväni, mitä kukaan ei voisi tehdä, mitä en voisi koskaan ikinä edes ajatella tekeväni. Pakkoajatukset vainoavat minua päivin öin ja kaikki mitä tapahtuu ympärilläni tai jossain, vain lisää syyllisyyttä. Olen aivan kauhuissani kaikesta. En uskalla edes liikahtaa koska tunnen syyllisyyttä pienimmästäkin muutoksesta joka tapahtuu.
Tuijotan tätä ruutua silmät suurina ja sen tajuaminen, että kirjoitan tänne julkisesti, saa minut haluamaan kuolla tässä ja tällä sekunnilla, mutta jos en tee mitään vaan pysähdyn, ajatukset käyvät kimppuuni ja minun on juostava lähimmälle kävelysillalle ja kiivettävä kaiteen yli. En voi pysähtyä. Haukon henkeä ja hakkaan näppäimistöä hullun tavalla. Tässä ei ole mitään järkeä, mutta kaipaan edes yhtä pientä kosketusta todellisuuteen kun kukaan missään ei tajua tai välitä.
Narsisti, huomiohakuinen, epävakaa, alkoholisti syytteet lentävät päälleni joka puolelta. Miksi sitten kukaan ei tajua että alkoholi ei ole se ongelma, vaan kaikki mikä oli ennen sitä, päiväkotikidutus 10kk-6v. ikäisenä, koulukidutus 13 vuotta sen jälkeen, kaikki, kaikki, kaikki, ja minä olen niin ahdistunut etten pysty edes kertomaan enää mitä on tapahtunut, miltä minusta tuntuu, joka sekunti on täyttä helvettiä olin sitten unessa tai valveilla, ja miten tällaista tilaa voi enää olla? Sillä eikö minun olisi kuulunut iskeytyä pohjaan jo kauan sitten mutta putoaminen vain jatkuu ja jatkuu loputtomiin, ja alan jo nyt toistaa itseäni, enkä voi lopettaa, en voi en voi—
Minä haluan niin kovasti kadota, niin ettei minusta jäisi mitään jälkeä – pelkään kuollakseni että kuolen ennen kuin ehdin poistaa kaiken kirjoittamani tekstin koneeltani, koska syyllisyys siitä että joku lukisi jotakin vaikka minä en enää olisikaan silloin olemassa, on hirvittävä. Loppukin tolkku tästä alkaa joutua hukkaan, mutta minä en uskalla lopettaa. Onko kukaan koskaan missään kokenut tällaista tilaa? Minä en ylety enää ihmisiin, kun yritän tarrautua, minä olen rikkoutumattoman lasikuplan sisällä raapien sileitä seiniä ja minä pelkään niin.
Antakaa minulle tauko syyllisyydestä, antakaa minun hengittää hetki ennen kuin painun pinnan alle taas, pitäkää joku hetkisen kiinni, pelastakaa minut sekunniksi itseinholta, sillä minä en voi enää olla, jos kukaan ei auta.