Epävakaa persoonallisuushäiriökö?
On niin tyhjä olo juuri nyt. Monesti olen sanonutkin että ”kun kaiken pitäisi olla hyvin”. Suututtaa, ettei näin ole vaikka oikeasti onkin. Mulla on varmastikin todella vääristynyt mieli. On poikaystävä, ystävä, kavereita, koulu, työ, harrastuksia. Reagoin todella voimakkaasti asioihin. Ahdistus kouluunpaluusta (nyt teen siis verkossa kursseja) on suunnaton. Saa nähdä jääkö koulu kesken. Ahdistaa jo opinnäytetyökin, vaikka se on vasta pitkän ajan päässä.
Luin epävakaasta persoonallisuushäiriöstä ja huomasin paljon samankaltaisuuksia. Mutta voihan se olla että vain tuntee paljon? On myös pitkäaikaisia kurjia asioita menneisyydessä mitkä ovat voineet laukaista epävakaan persoonallisuushäiriön.
Olen toki onnistunutkin asioissa, mutta ne onnistumiset eivät tunnu juuri nyt miltään. Olen ollut ulkomailla lapsenlikkahommissa vuoden, meinasin mennä uudelleen, eri maahan tosin. Siellä asiat, mitkä Suomessa ahdistavat, eivät ahdistaneet. Uskalsin elää. Täällä jokin pidättelee. Täällä lähes joka aamu mietin, että voikun kaiken voisi aloittaa alusta. Vihaan itseäni. Asioita, mitä mietin päässäni nyt, eivät vaivanneet, kun olin ”reissussa”, olisi pitänyt jäädä sille tielle. Vaikka ne asiat saisin (olen saanutkin) selvitettyä, aina jokin tilanne, esim koulu, muistuttaa niistä.
Haluaisi vaan paikkaan, missä kukaan ei tuntisi. Onko se pakenemista? Poikaystävästä, rakastan häntä syvästi, mutta meillä on hieman eri näkemykset ja toiveet tulevaisuudelta. Hän haluaisi pienen talon metsän lieppeiltä eikä välttämättä halua lapsia. Itsellä juuri toisinpäin: olisi ihana asua suurkaupungin läheisyydessä tulevan (?) perheeni kanssa. Mitä jos rakkaus ei aina riitä?
Koko ajan mietin, että tätäkö haluan? Ahdistuneena odotella mahdollista valmistumista koulusta, kun voisin reissata ja elää vähän. Mitä jos pidän välivuoden ja kokeilen siipiäni muualla. Ehkä se voisi avata asioita mitä elämältä haluan.
Onko tämä vain kriiseilyä vai mitä? Väsyttävää tämä on ainakin.
Onko tällä foorumilla epävakaata persoonallisuushäiriötä ”sairastavia” ihmisiä? Rajahan on häilyvä, onko se häiriö vai vain osa persoonallisuutta.