Ensimmäistä kertaa kirjoittelen täällä.. Olen vähän reilu kolmekymppinen nainen, jolla on taustalla ”perinteisesti” vaikea lapsuus ja varmastikin sen seurauksena syömishäiriöitä ja toistuvia masennuksia. Kelan terapian kävin jo nuorena, ja sen jälkeen olen käynyt läpi lukuisan joukon eri hoitokontakteja. Ja aina välillä olen syönyt masennuslääkkeitä. Pahimmaan olen ollut itsetuhoinen.
Jostakin kumman syystä olen kuitenkin tämä sairastelun ohella pystynyt valmistumaan yliopistosta haastavaan ja arvostettuun ammattiin ja olen nyt ollut työelämässä kolmisen vuotta. Koen olevan täysin epäonnistunut työssäni/väärällä alalla. Minusta tuntuu etten ymmärrä asioita, enkä pärjää työssäni. Olen tehnyt muutamia todella pahoja virheitä, joista on aiheutunee seurauksia. Pelkään muun muassa virkarikossyytteitä ja vahingonkorvausvelvollisuutta. Olen todella hajalla/ahdistunut tämän vuoksi ja kärsin unettomuudesta, mikä osaltaan vaikeuttaa työssä selviytymistä. Ajattelen usein, etten enää kestä seuraavaa ”virhettä”, joka tulee ilmi. Saan välillä töissä ahdistuskohtauksia, jolloin alan tärisemään ja koen olotilan ”nyt en enää kestä”. Pelkään tulevani hulluksi.
Koen epäonnistuneeni elämässä myös sen vuoksi, että olen pahasti velkaantunut. Mnulla on opintolainaa kymmeniä tuhansia sekä kulutusluottoja. Olen käyttänyt rahaa holtittomasti ja syyttelen siitä itseäni.
Haluaisin terapiaan, mutta minulla ei ole varaa yksityiseen terapeuttiin enkä saa enää toista Kelan korvaamaa terapiaa. Masennuslääkkeet tekivät ”hälläväliä”-olon, mikä oli todella vaarallista työssäni. Epäilen, että osa sattuneista virheistä on johtunut juuri lääkkeiden aiheuttamasta huolimattomuudesta.
Koen etten enää kestä yhtään vastoinkäymistä tai sekoan.