Ennen niin sosiaalisesta...
Oon 32-vuotias nainen ja tällä hetkellä aika paha olo. Ihminen joka on sosiaalinen ja jolla on aina ollut ystäviä on noh…sitä ihmistä ei ole enää. Oon jatkuvasti niin yksin etten enää jaksa. En kerta kaikkiaan jaksa. Haluan kuolla. Oon yrittänyt pitää itteni liikkeellä käymällä kaupungilla melkein joka päivä tai ihan vaan kävelyllä. Oon kuitenkin ihan yksin kaikkien ajatusteni kanssa. En edes muista koska joku olis viimeksi tukenut mua. Kaikki tietää mun tilanteen ja tietää että sairastan masennusta(oon sairastanut jo kauan), mutta kaikki vakiintuu ja näin ollen ystävä(minä) oon kakkosena kaikessa. Jos edes sitäkään.
Tuntuu etten saa henkeä. Nk. ”ystävilleni”oon yrittänyt puhua monta kertaa. Miltä musta tuntuu ja tottakai varonut etten kuormita ystäviäni liikaa. Sen tiedän ettei siitä ole kysymys. Mutta aikaa mulle ei vain ole enää. Mulla ei ole mitään sosiaalisia kontakteja kun mielenterveysryhmä jossa käyn pari tuntia kerran viikossa. Oon myös kavereiden kanssa puhunut siitä että miten mut jatkuvasti jätetään yksin. Eivät ymmärrä kuitenkaan.
Tuntuu että mun pitää olla valmiina aina heille ja heidän jutuilleen ja mennä heti kaikkiin tapaamisiin kun jollakin kerrankin on aikaa. Tuntuu niin säälittävältä että joutuu ottamaan pienetkin muruset vastaan vaan että saa edes jotain kontaktia ihmisiin.
Olisi niin kiva istua jonkun kanssa kahvilassa ja nauraa? Käydä ulkona tanssimassa ja pitämässä hauskaa. Olen kateellinen kun katon ohitseni kulkevia ihmisiä ja sitä miten he nauravat ja heillä on hauskaa yhdessä
Tekisi mieli laittaa kaikille noille viestiä ja kirjoittaa: Kiitos. Ja näkemiin. Ja katsoa ehkä sieltä pilven reunalta vaivautuuko kukaan edes tulemaan hautajaisiin vai oonko jo pyyhitty kaikkien elämästä. Mulla on ihana sisko ja vanhemmat mutta he asuvat todella kaukana ja näen heitä harvoin. Siskollakin on kaksi pientä lasta ja opiskelut eikä hän ehdi joka paikkaan.
Mistä löytäisin jonkun ihmisen…ehkä ystävän jolla olisi joskus aikaa mulle???😭😭😭