En tiedä mitä töitä haluaisin tehdä/Työttömyys
Työttömyys ahdistaa.
Olen 31-vuotias ja monissa pätkätöissä ollut monille eri aloilla. Minulla on maisterin tutkinto mikä ei työllistä eikä pitkää opiskelua ole mahdollista hyödyntää edes yrittäjänä.
Tuntuu etten sovi millekkään alalle, olen ulospäinsuuntaunut introvertti. Eli ulospäin vaikutan hyvin sosiaaliselta mutta ihmisten seura on minulle todella raskasta.
Mikään ala ei sinänsä kiinnosta minua ja ne joista minulla on kokemusta ovat aiheuttaneet suunnatonta ahdistusta parin kuukauden jälkeen.
Olen tehnyt niin sosiaalialan töitä kuin asiakaspalvelua. Haluaisin alalle mikä työllistää varmasti mutta hoitoalalle minusta ei ole ja nyt jo fyysisten rajoitteiden takia en raskasta hoitotyötä voi tehdä.
Haaveilisin jostain missä saisin olla suhteellisen yksin, kevyet työkaverit ja asiakaskontaktit ei haittaa. Minulla ei ole ollenkaan laskupäätä joten kaikki tilintarkastaja vaihtoehdot on pois rajattuja.
Olen ollut 7 vuotta yhteensä opiskelemassa (AMK,Maisteri) joten en jaksaisi enää opiskella paljoa, oppisopimus juttuihin tarvitsi suhteita joita minulla ei ole ja niihin harvoin pääsee. Myös ala joka ei työllistä ei ole minulle opiskeluvaihtoehtona.
Minulla on perhe joten pelkällä opintotuella kituuttaminen on mahdotonta kun opintolainat painaa niskassa.
En tunnu sopivan mihinkään, olen jutellut niin psykologeille kun työvoimatoimiston tukipalveluille mutta sieltä ei ole apua.
En halua mitään kuormittavaa työtä, (Olen tehnyt myös hoitotyötä missä jatkuva väkivallan uhka).
En tunnu sopivan mihinkään.
Tulevaisuus ja tämä jatkuva paheneva köyhyys näyttää kamalalta.
Välillä tuntuu kuin olisi seinä vastassa jatkuvasti vaikka yritän positiivisesti ajatella.
Olen hengeltäni akateemista laatua ja mm. siivoojan työssä kärsin kovasti siitä ettei minua kohdeltu ihmisenä joka osaa jotain tai tietää mistään mitään.
Onko muita samassa tilanteessa? Miten tsemppaatte?
Joka työhaastattelun jälkeen ahdistun koska tunnen epäonnistuneeni elämässäni.