En tiedä mitä tehdä

En tiedä mitä tehdä

Käyttäjä hellu65 aloittanut aikaan 01.02.2017 klo 06:35 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä hellu65 kirjoittanut 01.02.2017 klo 06:35

Huomenta kaikille!
En tiedä enää mitä tehdä,olen niin loppu näiden asioiden kanssa.Olen siis työtön ja asiat tuntuu menevän ihan solmuun.Kesällä 2016 asunnossani oli kosteusongelmia ja remontti oli.Ja minulla on 17 vuotias tytär,nyt kylläkin jo 18 vuotta.Ja meillä on exäni kanssa yhteishuoltajuus.Kesällä 2016 tyttöni ei siis ollut joka toinen viikko mun luonani kun oli tuo eteisen remontti.Ja toisekseen asun pikku yksiössä.Tyttöni ei siis enää omasta tahdostaan ole halunnut olla luonani tuon kesänkään jälkeen,kun tämä asuntoni on niin pieni,eikä hänellä omasta mielestään ole täällä omaa rauhaa.Isänsä asuu omakotitalossa,jossa tyttärelläni on oma huone ylläkerrassa.Ja aikaisemminkin olen tästä täällä kirjoittanut et tyttäreni kävi usein täällä luonani huutamassa ja haukkumassa minua kun minun rahani ei riitä hänen suuriin menoihinsa.Ja myös kuinka pilaan hänen elämänsä ,kun ei minulla ole hänelle antaa rahaa.Ja samaa tekee myös exäni.Kesästä asti he ovat vaatineet minua maksamaan esim.viikkorahaa tyttärelleni ja nyt mun pitää tehdä heidän vaatimuksestaan joka toinen viikko ruokaa sekä ostaa kolme kertaa viikossa ruokatarvikkeita tyttärelleni kun haluaa omasta tahdostaan asua isänsä luona tuon ns. Minunkin viikon.Hänen isänsä siis hakee nämä ruuat sekä kauppakassit luotani aina joka toinen viikko.Onkohan tämä ihan oikein…pitääkö mun jatkaa tätä ja mistä saisin neuvoja?Jotenkin vaan tuntuu hullulta kun alistun tämmöiseen ☹️.Mut pelkään vaan hirveesti niitä huutoja ja ainaista solvaamista et olen niin huono ihminen.Auttakaa,pliis.

Käyttäjä Tunnusx kirjoittanut 01.02.2017 klo 12:03

Perkele, nyt täytyi sanoa kova sana. Tuo on pelkkää kiusaamista exäsi taholta. Saanut tyttäresikin mukaan kertomalla ties mitä. Sitä en tiedä mitä pitäisi tehdä muuta kuin että älä alistu. Exasi kostaa nyt eroa tai jotain.

Keskustele tyttäresi kanssa ja kerro rehellisesti miten asiat on. Jos ei heti tajua niin aikuisempana varmasti tajuaa.

Käyttäjä Diana11 kirjoittanut 01.02.2017 klo 12:44

Hei Hellu!

Elatusvelvollisuus päättyy siihen päivään, kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi. Sinun ei todellakaan tarvitse mitään ruokakasseja ostella. Tiedän perheitä, joissa on niin päin, että täysi-ikäinen lapsi ostaa ruokaa köyhälle vanhemmalleen omalla opintorahallaan tai palkkatuloillaan - usein on kyse työttömyydestä ja/tai sairastamisesta.

Pidä puolesi! Tyttäresi käytös on todella huonoa. Älä alistu haukkumisiin, vaan jää vaikka mieluummin muutamaksi kuukaudeksi tai vuodeksi odottamaan, että hän kasvaa yli tästä vaiheesta ja oppii kunnioittamaan sinua äitinään.

Voimia!

Käyttäjä Joie kirjoittanut 01.02.2017 klo 14:35

Toivon sulle viisautta ja kärsivällisyyttä lapsesi suhteen. ☺️❤️ 18-vuotiaskin on vielä aika nuori ja moni on sillon hankala... varsinkin tytär äidilleen. Ei oo sinun huonoudesta kyse. Et varmasti ole ainoa äiti, jonka teini-ikäinen tytär haukkuu pataluhaksi. Tietty on oikein asettaa rajat ja sanoa, että minulle ei puhuta tuolla tavalla.

Jos tytär asuu vielä isän luona, kai se on reilua, että jollain lailla osallistut elatuskustannuksiin? Mut kyllä ne asiat pitäis voida selvittää ihan toinen toistaan kunnioittaen eikä haukkuen ja huutaen. Semmosesta kohtelusta voit ilman muuta kieltäytyä. Viikkorahaa voi minusta antaa varojen mukaan ja jos ei oo varaa niin sitten ei. Eihän semmosesta voi antaa mitä ei oo.

Voimia sinulle. ☺️❤️

Käyttäjä hellu65 kirjoittanut 01.02.2017 klo 15:06

Kiitos vastauksista....exäni kanssa ollaan siis erottu kauan sitten.Mutta hänkään ei tajua mitä on olla työtön ja miettiä miten pärjää rahallisesti ja kuinka itsetunto rapisee kun ei tunnu kelpaavan mihinkään töihin.Tämä tyttöni on pari vuotta jatkanut tätä huutamista ja nimittelyä,siitä asti kun rahatilanteeni huononi.Olen kyllä kauan sitä sietäny. Nyt olen ollut työtön reilu 2 kuukautta. Kun mietin et pitääkö mun tosiaan noita ruokakasseja ostaa ja tehdä ruokaa jotka exäni hakee,mistä minä esim.tiedä syökö exäni niitä.Pitäisiköhän mun pyytää apua tai neuvoa joltain sosiaalityöntekijältä ?

Käyttäjä Joie kirjoittanut 02.02.2017 klo 14:08

hellu65 kirjoitti 1.2.2017 15:6
Pitäisiköhän mun pyytää apua tai neuvoa joltain sosiaalityöntekijältä ?

Kylhän se varmaan auttais, että sais jonku kanssa jutella asioista. 🙂 En tiedä, pääseekö sosiaalityöntekijää tapaamaan, jollei ole sosiaalitoimen asiakkuutta? Ehkä pyytämällä voisi päästäkin. Tietääks joku? Seurakuntien diakoniatyöntekijät on myös yks taho, joka pystyy neuvomaan taloudellisissa ja muissa asioissa.