En nyt muista että kukaan terveyskeskuksen mielenterveystoimiston lääkäri tai sairaanhoitaja olisi sanonut minulle että alkoholia ei saa ottaa mieliala/paniikki/ahdistus/psykoosi - lääkkeiden kanssa joita syön. Siis muutakun aina kun joudun osastohoitoon niin siellä se on hirveä tabu. Enkä koskaan ole joutunut psykiatriselle osastolle alkoholin takia, niin että se olisi aiheuttanut jotain olotiloja jälkikäteen.
Mtt:ssä ovat aina sanoneet että jos juon niin saan juoda varovasti, kohtuudella ja omat rajat tuntien. Ei siihen tietenkään suositella, mutta ei siellä myöskään olla heti leimaamassa alkoholistiksi niinkuin osastohoidon aikana. Olen kuitenkin syönyt nyt noita lääkityksiä jo kuudetta vuotta ja sen koko ajan olen ollut kohtuukäyttäjä alkoholin kanssa, eli se jonka jo aikasemmin kerroin että n. 1-7 annosta voi mennä pe-la. Eikä todellakaan joka viikko.
En ole koskaan huomannut että alkoholi vaikuttaisi erilailla kehooni/mieleeni/humalaani/krapulaani kuin ennen lääkkeitten syömistä. Muutakun joskus se antaa paremmat yöunet, eli mielestäni rentouttaa. Sen verran kuitenkin katson että jos olen joutunut sinä päivänä ottamaan tarvittavat rauhottavat niin silloin olen vishy-linjalla. Siihen yhdyn että rauhottavat ja alkoholi eivät sovi yhteen.
Mutta jokaisellahan lääkkeet ja alkoholi toimivat yksilöllisesti. En halua että kukaan nyt tämän viestin perusteella lähtee koittamaan yhdistelmää sen taki kun se minulle ei tuota ongelmia.
Olisi kiva kuulla mitä viestiketjun aloittajalle kuuluu nykyään. Oliko siitä apua että veit asiaa eteenpäin? Ja edelleenkin perään kuulutan niitä todellisiä lukuja joita joit kun sait diagnoosin. Ja tuleeko sinulle alkoholin juomisesta niitä "oloja" mutta et siltikään voi lopettaa juomista? Nämä tiedot auttaisivat hahmottamaan tilannettasi paremmin.
Voimia kaikille tämän lukeneille! 🙂🌻