Elämästä selviytyminen
Heippa kaikille. Ja oikein hyvää kesää kaikille!
Olen kirjoitellutkin tänne aikaisemmin poikani kätkyt-kuolemasta. Noh, siitähän tämä sitten lähti, alamäki meinaan.
Nyt ollaan tultu siihen pisteeseen, että ero on avopuolison kanssa tullut ja olen päättänyt muuttaa uuteen omaan kotiin.
Kaikki meni siihen astin hyvin, kunnes muutimme poikamme kuoleman jälkeen takaisin kotiin. Olin ja olen vieläkin aivan surun murtama, en pääse elämässä eteenpäin ja en jaksa tehdä mitään, ei vain kiinnosta. Haluan surra. Itkunpuuskia tulee aika usein, mieheni ei ymmärrä sitä että haluan että hän tulisi ja halaisi ja lohduttaisi, mutta ei hän ymmärrä. Se kun hän ei ymmärrä, sattuu, joten aloin pitää tunteita sisälläni ja aina kun mies lähti kotoolta, niin annoin vasta itkun tulla. Myös jos haluan puhua pojastamme saa hänet hyvin vaikeeksi, ymmärrän kyllä että hänellä on oman tapansa surra ja tuen hänen omaa tapaansa, mutta hän ei halua tukea minua ollenkaan. Mielestäni kuitenkin kannoin poikaa yli 9kk sisälläni, jonka jälkeen olin 2kk pojan kanssa 24/7 kotona, suruni on suurempi, mutta en kuitenkaan väheksy mieheni surua.
Mieheni kuitenkin väheksyy minun suruani ja yrittää ”määräillä” kuinka minun pitäisi surra, se pistää vihaksi. Mielestäni minulla on oikeus surra juuri niin kuin haluan ja kukaan ei voi tulla minulla sanomaan mikä on oikein tapa, haluan vain selviytyä. Hänen tapansa taas on käydä arkipäivät töissä ja vkl:t hillua baareissa, kokoajan hänen pitäisi tehdä jotain. Jokaisella on kuitenkin oma tapansa..
Muutan pois, niin vähenee stressi muista asioista, saan tehdä mitä haluan, koska haluan ja miten haluan. Kukaan ei ole sanomassa mikä on muka oikein ja mikä väärin. Suren kuitenkin eroa, rakastan miestäni, mutta voimavarani eivät riitä häneen.. Uskon että näin minä jaksan eteenpäin.