elämässä voi tapahtua kaikenlaista

elämässä voi tapahtua kaikenlaista

Käyttäjä rrr aloittanut aikaan 07.09.2011 klo 21:46 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä rrr kirjoittanut 07.09.2011 klo 21:46

hei,

haluan kertoa viimeaikaisesta elämästäni. On ollut joskus vakava masennut , 10 vuotta olin työtön, elänyt minimi-toimeentulolla ja tukitöillä jne. Tartuin 2000-luvun alkuvuosina oljenkorteen ja ryhdyin opiskelemaan. Tänä vuonna pääsin opiskelemaan pääsykokeiden kautta korkeakouluun , johon haki 600 ja 40 valittiin, minä myös.
Pääsykokeisiin valmistauduin kesällä parvekeremontin keskellä ja juosten toimeentulotukea hakemassa, kun Kelan rahat oli myöhässä koko kesän.

Kaikkeiin vaikeinta on ollut säilyttää toivo ja pysyä jotenkin järjissään talousvaikeuksien keskellä, mutta voitonriemu ja ilo korvaavat jotenkin pikkuhiljaa tuntemuksiani tänä päivänä.

Kiitän kaikkia, jotka ovat tietäen tai tietämättään tukeneet minua.

Käyttäjä White princess kirjoittanut 08.09.2011 klo 15:31

Onnea sinulle!

Minäkin vaihdoin alaa, kun en soveltunut ollenkaan liike- elämään. Liikaa häiriintyneitä ja paskantärkeitä siellä. Verenpaineen heittelyt tasoittuneet mullakin, ja ihanaa olla tekojensa ja sanojensa takana. Helppoa se ei ole opiskella aikuisena, juuri siksi, koska ei enää ole sitä tuoreen ylioppilaan itsevarmuutta, jonka lukuisat pettymykset työnhaussa ovat vieneet. Olen silti kuitenkin osa yhteiskuntaa, kuten sinäkin.
Palaisinko nuoruuteni valintaan? En hitossa... Niin huonon kuvan sain. Hyvä yleistutinto, mutta voi miten paljon kusta päässä. ei voi tietystikään yleistää... Ei minun empatiaani siellä kunnioitettu. Miksi olisin osa heitä?