Mieheni kuoli yllättäen 5 kuukautta sitten. Olen elänyt eräänlaisessa sokissa pitkät ajat ja nyt kun aikaa on vierähtänyt, olen jäänyt ihan yksin suruni kanssa. Muut tuntuu jättäneen yksin, kun luulevat että selviin. Totuus kuitenkin on, että kaikki on rempallaan. En kykene huolehtimaan edes itsestäni. Välttelen ihmisiä, ei kai ne tiedä tästä. Illalla itken itseni uneen ja aamulla tuntuu, etten millään jaksais kohdata tulevaa päivää. Olen todella masentunut ja toivoton. Itkeskelen päivät pitkät. Ei tunnu olevan mitään tarkoitusta elämällä.
Olen hakenut kyllä apua. Käyn mtt:ssä juttelemassa pari kertaa kuukaudessa, mutta sekin menee lähinnä vaan itkemiseen. Olen ollut jopa psyk.sairaalassa 2 kuukautta pahimman sokin aikaan. Mutta mikään ei tunnu auttavan. Syön lääkkeitä kourakaupalla sairauteeni (skitsoaffektiivinen psykoosi, masennusoireinen muoto), ja se on siltä osin hallinnassa. Tuskaa ne ei vaan vie pois.
On ollut avo- ja avioeroa. Tyttäreni on jo aikuinen ja onneksi hänen elämänsä on hyvällä mallilla. Mutta aina ei ole ollut niin, kun isäpuolensa hyväksikäytti häntä ja minulta otettiin tyttäreni pois, kun en tajunnut erota ajoissa silloisesta miehestäni. Nää on vaikeita asioita, ja nyt nykyisen surun myötä nousevat entisetkin kokemukset mieleeni.
Miksi elämä on niin julmaa? Mitä järkeä elämällä on? Näitä kyselen itseltäni ja pääni on haljeta, kun vastausta ei tunnu löytyvän.