Elämää vuoristoradassa
Haluan purkaa tuntojani jonnekin ja toivon, että tämä on oikea paikka. Minulla todettiin 10 vuoden sairastelun ja epätoivon jälkeen kaksisuuntainen mielialahäiriö. Aluksi se oli kuulemma masennusta, mutta lääkkeet vain pahensivat oloani. Sain viimein oikean diagnoosin ja sen kanssa tulikin elämäni pahin masennusjakso. Olin suljetulla osastolla, jossa minulla hoidettiin vaikeaa psykoottista masennusta. Lääkekokeiluja oli paljon ja se oli raskasta. Selvisin siitä jollain ihmeellä ja kuntoutuminen alkoi.
Opiskelen ja sairausloman jäljiltä koulujutut alkoivat kasaantua ja täten stressata minua. Kesällä stressin purkautuessa sairastuinkin uudelleen masennukseen. Taas lääkekokeilut alkoivat ja loppuivatkin lyhyeen, koska uudet lääkkeet aiheuttivat vain ahdistusta. Sekin masennus väistyi niinkun tähän sairaudenkuvaan kuuluu.
Elin syksyn remissio vaiheessa (ei maniaa, ei masennusta) ja sain aloitettua terapiankin, jossa olen saanut käsitellä asioita uudesta näkökulmasta ammattihenkilön kanssa. Voimissani päätin aloittaa harjoittelun, minun viimeiseni.
Mitä minulle nyt sitten kuuluu? Kuullostaisi, että kaikki on mennyt kesän jälkeen mainiosti. Harjoittelu osottautui rankemmaksi kuin ajattelin. Olen ollut kolme päivää sairauslomalla koko harjoittelun aikana. Tämä on yksi niistä sairauspäivistä. Poden huonoa omatuntoa ja tunnen syyllisyyttä. Ahdistaa ajatus elämisestä, tästä päivästä ja huomisesta. En jaksa enää. 😭 Niin paljon tekemistä enkä jaksaa hoitaa asioitani. Pelkkä suihkussa käyminen vie voimia mahdottomasti. Saa nähdä noustaanko tästä suosta enää.
Kiitos jos jaksoit lukea ja kiitos kun sain avautua tänne.