Elämää sairauden kanssa
Olen joutunut hyväksymään sen, että olen sairas. Pitkään yritin suorittaa väkisin kaikesta huolimatta ja pysyä positiivisena, ja se oli aivan helvetin rankkaa. Nyt olen täysin uupunut ja sekaisin. Lääkkeistä ei ollut minulle hyötyä, päin vastoin ne vain pahensivat oloa. Monet lääkkeet käytiin läpi tuloksetta. Kävin terapiassa kolme vuotta, mutta en pystynyt oikein keskittymään siihen eikä siitäkään juuri ollut hyötyä. Olihan se kiva että joku kuunteli ja sai tavata ihmisiä.
Minulla on tämä sairaus geeneissä, suvussa on paljon mielenterveysongelmia ja oma isäni sairastaa samaa tautia. Se on vain hyväksyttävä että on saanut ns. huonot kortit elämään, ja sairauden kanssa on opittava elämään.
Päivittäinen elämäni on täynnä ahdistusta, pelkoa, pelottavia ajatuksia, surua ja keskittymiskyvyn ongelmia. Yritän jatkuvasti suhtautua ajatuksiini kuin ne olisivat vain ajatuksia eikä niihin tarvitsisi reagoida, mutta se on uuvuttavaa. En uskalla liikkua ulkona yksin sillä pelkään jääväni auton alle, koska en osaa keskittyä kaikkeen ympärilläni tapahtuvaan koko ajan. Kävelylenkit jossain rauhallisessa ympäristössä tekisivät minulle varmaankin hyvää, mutta en pysty tekemään oikein muuta kuin makaamaan sohvalla.
Pahinta on ehkä se, että olen syvimmiltäni elämäniloinen ja optimistinen ihminen. Tätä on vaikeaa selittää. Haluaisin vain nauttia elämästä. Minulla ei ole lainkaan itsetuhoisia ajatuksia, vaan päin vastoin pelkään kuolemaa. Olen vihainen itselleni kun en pysty mihinkään, olen vihainen elämälle ja maailmalle. Miksi tämän piti tapahtua minulle?