Hmm no ujous ei estä sua tekemästä asioita.Se on perjaatteessa luonteenpiirre ja siitä voi oppia pois saamalla itsevarmuutta.Sos.fobia onkin sit vähän hankalampi juttu ja sil ei oo luonteen kanssa välttämättä mitään tekemistä.
Tänään kävin lääkärillä.Töissä olin jo valmistautunu pois jäämiseen.Tyhjensin kaapin ja otin kaikki tavarani mukaan ja olin aika varma että en enää palaa.Noh lääkäri ei edes maininnut sairaslomasta.Sanoi vaan että ei mun kannata työttömäksi alkaa koska sen jälkeen voi olla mahdotonta palata työelämään.Itse mietin ja mietin mitä tehdä ja kai tää on ainakin tällä hetkellä paras ratkasu.Sain uuden lääkkeen, VENLAFAXIN ORION.Aluksi 75mg aamuisin ja sit parin viikon jälkeen nosto 150mg.Sain myös tietää että voin huoletta ottaa Propralia ja alankin käyttämään sitä säännöllisemmin.Kuulemma kuhan en ylitä 150mgtä päivässä niin ei siinä mitään haittaa ole.Otan kahdesti päivässä 50mg.
Kovasti ihmetteli et miten ihmeessä en ole saanu aikasemmin apua.Miten mua ei oo lähetetty terapiaan yms.Nyt kuulemma laitto lähetteen ja tod.näk tulen sinne pääsemään.
Kai mä viel toistaseks koitan yrittää.En haluais luovuttaa ja jäädä sairaslomalle.Mut toisaalta toi työ ahdistaa todella paljon.Jotenki sai taas pienen toivon kipinän että ehkä mä viel joskus pääsen elämän syrjään kiinni.Tällä hetkellä on todella vaikeaa ja normaalit jutut ylitsepääsemättömiä.Esimerkiksi tänään piti käydä kaupassa.Siirsin sitä kokoajan eteenpäin ja olin kolmasti jo pukenut kengätki jalkaan kunnes ahdistus otti vallan ja riisuin ulkovaatteet.Viimein päätin sit kokeilla että lähden ulos ja kävelen kaupalle ja jos ahdistaa ni jatkan seuraavalle kaupalle.No ahdistus oli todella suuri mut jotenkin vaan pakotin itteni sinne kauppaan sisään.Pieni kauppa ja kellonajan takia onneks hiljasta.Hoidin ostokset ja pikapikaa pääsin ulos sieltä.Kyllä se vaan löi mielen maahan.Miks kaupassa käyminenkin pitää olla noin vaikee asia mulle?Joudun oikeesti pakottamaan itseni sinne.Yleensä se vaatii useemman yrityksen ja saatan tehdä lähtöä useita tunteja pääsemättä eteistä pidemmälle.
Välillä ahdistaa sisällä nyhjäys ja tekis mieli lähteä kävelylle.Mutta ei, en pysty enää siihenkään.Vastaantulevat autot ja ihmiset ahdistaa.Tuntuu että ne katsoo mua säälivästi kun mitäkin hörhöä.En tiedä pitäiskö katsoa vastaan tulevaa ihmistä vai siirtää katse pois.Ajattelen miltä näytän ja keskityn että olisin normaali.Mutta silti tuntuu että olen yks helvetin hörhö ketä kaikki ihmiset katsoo säälien tai inhoten.
Bussipysäkille meneminen.Se on yhtä tuskaa kun huomaa että pysäkki on täynnä porukkaa.Pahin on jos sataa vettä ja ihmisiä ahtautunut katoksen alle.En kehtaa jäädä vesisateeseen vaikka mielitekis mutta en kehtaa mennä sinne ihmisten sekaankaan.Mietin miten pidän käsiä ja koitan keskittyä etten räpellä niillä jotain.tuntuu tyhmältä seisoa vaan suorassa kädet sivuilla.Toi on oikeesti iso juttu mulle.Yritän välillä seurata miltä se näyttää kun ihminen seisoo normaalisti.Silti se on mulle jotenkin niin vaikeeta.Keskityn siihen mutta tuntuu että teen kaiken "väärin".
Aika käsittämätöntähän tää on.Toistaseks ainoa asia mikä mut saa normaaliks on alkoholi.Se on ihanaa kun ei tarvitse miettiä kokoajan miltä näyttää muiden silmissä,mitä muut ajattelee.Tosin en käytä alkoholia juurikään enään koska en yksinkertaisesti pysty ostamaan sitä.Se on yks pahimpia pelkoja.Pelkään että kysytään papereita ja sitä myyjän ilmettä kun se huomaa että oonkin 24v vaikka olenkin nuoren näkönen.Sitä kuinka muut katsoo että mitä toi kakara oikeen on täällä ostamassa alkoholia.Niitä katseita...
Tuskin ujoilla ihmisillä on samanlaisia ongelmia.Mulla on ujoja tuttuja paljonkin ja ei se niiden elämää rajoita ainakaan näin radikaalisti.En ole koskaan ollut ujo,päinvastoin.Tää häiriö sotii mun oikeeta persoonallisuutta vastaan todella pahasti.Oikeasti olen joskus ollut todella sosiaalinen ja rohkea.Ennenkun tää kaikki alko ilmenemään.JA tiedän että en perjaatteessa pohjiltani ole muuttunut siitä mikskään.Tää häiriö on vaan ottanut vallan ja mun oma persoonallisuus on jossain siel alla murrettuna.Välillä ehkä se pilkottaa sieltä mut häiriö aina vaan vie voiton.