Hiljattaisen eron jälkeen olen alkanut tarkastelemaan omaa elämääni, enkä pidä näkemästäni. Olen alisuorittanut, ollut laiska sekä ujouttani ollut uskaltamatta tarttua tilaisuuksiin, joita elämä on minulle tarjonnut.
Nyt 36 vuotias, työskentelen ammatissa joka ei tarjoa haasteita, ei etenemismahdollisuuksia, vain niukan elannon. Koulumenestys kehno, lukio suoritettu rimaa hipoen. En usko parhaimmillanikaan olevan lahjakas oppilas, mutta kovemmalla puurtamisella olisin luultavasti saanut keskiverron todistuksen, näin lisäten opiskelumahdollisuuksia tulevaisuudessa. Haluaisin palata vielä kouluun, suorittaa jonkun amk- tasoisen tutkinnon, hankkia työn joka tarjoaisi haasteita ja onnistumisen tunteita, mutta en usko pystyväni siihen.
Olen myös täysin yksin, ei todellisia ystäviä joille avautua omista tunteista ja murheista, jolta saisi tukea vaikeassa tilanteessa. Raskasta käsitellä näitä ajatuksia, samalla yrittäen pitää yllä positiivisuutta ja armeliaisuutta itseäni kohtaan. Kaipaisin rakkautta, naista joka rakastaisi minua tällaisena kuin olen, mutta en pidä sitä mahdollisena nykyisessä tilassa. Tunne siitä, että olen viallinen, etten kelpaa koska en ole riittävän eheä. Riittävän vahva. Että olisin vain rasite jollekin.
Olen pettynyt itseeni, tunnen haaskanneeni tämän elämän. Eikä sitä saa enää takaisin ja tulevaisuus näyttää ankealta. Ajatus siitä, että elämäni jatkuisi samaa rataa, aiheuttaa voimakasta ahdistusta ja pelkään katkeroituvani.
Mutta en tiedä mitä tehdä. Vahva tunne umpikujasta, josta ei ole enää pääsyä pois. Etten voi elää enää itselleni merkityksellistä elämää, joten olen myös kyseenalaistanut ensi kertaa myös sen jatkamisen.